top of page

מנהל מערכת זוגית כפולה, מה לעשות

עודכן: 27 בינו׳ 2019

אני יוצא עם בחורה נהדרת כבר יותר משנה. היא חכמה, אוהבת ונעימה, אבל מישהי נוספת נכנסה אל התמונה. היא גם נהדרת, חכמה ונעימה ואני חושב עליה כל הזמן. כמובן שחברה שלי אינה יודעת, מה שמלחיץ יותר. יש לי הרגשה שזה רק עניין של זמן עד שהעסק יתפוצץ. אני קרוע מבפנים – להישאר או לעזוב. לפעמים הלב אומר לי להישאר ולפעמים השכל אומר זאת ולפעמים הפוך... מעניין מה דעתם של אנשי המקצוע?






תשובה


סודות ושקרים בתוך מערכת זוגית אינם בריאים כיוון שהם גוזלים אנרגיה רבה, וכפי שאתה חושש, ישנו סיכוי שגם הסוד שלך יתגלה ואז ייווצר משבר אמון. שתי הנשים היקרות לך תיפגענה ואילו אתה תישאר כנראה קרח משני הצדדים. לא נוכל לייעץ לך מעל גבי העיתון באיזו משתי הבחורות לבחור, שכן בסופו של דבר זוהי החלטה שלך, מה גם שמיעטת בפרטים לגבי מערכת היחסים עם חברתך ולא ציינת מה אתה מרגיש כלפי כל אחת מהנשים.

יחד עם זאת, בטרם תקבל החלטה נסה לחשוב מה תרוויח ומה תפסיד אם "תישאר" או "תעזוב". מערכות יחסים זוגיות קבועות ומתמשכות מתאפיינות ברצף של שלבים כשהראשון שבהם הוא מה שמכונה "שלב ההתאהבות" או "השלב הרומנטי". זהו שלב מלהיב, מלא רגשות, תשוקה וכמיהה אל בן הזוג שזה עתה פגשנו. מבחינה פיזיולוגית בשלב זה מופרשים בגוף חומרים הגורמים לתחושות של מרץ ואופוריה, וזה נפלא. אלא שכפי שקרה לאדם וחווה גם הבילוי בגן העדן מסתיים בשלב מסוים ועם הזמן והעמקת ההיכרות עם בן הזוג, חלה רגיעה בעוצמת הרגשות ומערכת היחסים עוברת לשלב מפוכח יותר, עד כי נדמה כי האהבה פשוט נגמרה. נסה לבחון את הקשר הנוכחי ממקום זה – מה טיב הקשר? אלו ותכניות עתידיות רקמתם? מה אתה רוצה עכשיו ובעתיד? תשובותיך לשאלות אלו עשויות לסייע לך להבין מה אתה מרגיש כרגע. לעתים אנו מחפשים מוצא קל לסיים קשר וייתכן שהבחורה החדשה היא כרטיס היציאה שלך...

ייתכן שהמשיכה שלך לבחורה החדשה קשורה יותר לראשוניות הקשר איתה ולתחושות הנעימות שמפגש חדש מייצר. אותן תחושות היו נוכחות מן הסתם בתחילת הקשר עם חברתך, וכעת כשהקשר "התיישן", והפך להיות בטוח, יציב וקבוע עצמתן נחלשה. על רקע זה הקשר החדש נראה וודאי הרבה יותר מלהיב ומושך, אלא שעם הזמן, גם הקשר החדש הזה יתיישן. במילים אחרות ייתכן שיותר משאתה פחות מתאהב בנשים עצמן, אתה מאוהב בהתאהבות ובתחושות הנעימות שהיא מייצרת.

כעת, לאור הדברים הללו נסה לבחון את שתי מערכות היחסים, מה מושך אותך באמת ולקבל החלטה גם מתוך מחשבה קדימה. אולי תצטרך לשם כך זמן לבד על מנת להחליט מה עדיף עבורך. הדשא לא תמיד ירוק יותר אצל השכנה ואתה צריך להחליט אם אתה מוכן לקחת את הסיכון ולבדוק זאת.


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עו"ס ומטפלת מינית מוסמכת, אישי – המרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.





281 צפיות0 תגובות
bottom of page