top of page

סיבוב נוסף..

עודכן: 5 ביוני 2018

אנחנו בני 40, לבן זוגי עומד דקות ממושכות אחרי שהוא מגיע לאורגזמה אבל הוא לא יכול לקיים סיבוב נוסף אפילו שיש לו זקפה נוקשה מאוד. למה זה?


רינת



בן זוגך מגיע לזקפה מצוינת אשר נמשכת עד האורגזמה ואף נשמרת לאחר מכן, אך לדברייך הוא אינו יכול לקיים סיבוב נוסף. למה?! האם הוא אינו חושק בסיבוב נוסף? האם שוחחת איתו על רצונך להמשיך? האם שאלת אותו מדוע אינו ממשיך, למרות שטכנית הוא מסוגל לכאורה (כי הרי יש לו זקפה?). אז זהו, שהיכולת להמשיך לסיבוב נוסף אינה טכנית בלבד, אלא גם רגשית. לא מספיקה זקפה בלבד על מנת לקיים יחסי מין. ממש כמו שלא מספיק סיכוך הנרתיק על מנת לעוט קדימה. כך – למרות שלאחר אורגזמה – בן זוגך עדיין חווה זקפה, הוא אינו ממשיך לסיבוב נוסף. כנראה מפני שאין לו חשק. הוא עדיין חווה את התקופה הרפרקטורית, אותו פרק זמן לאחר אורגזמה, במהלכו הגוף "מתאושש" עד שניתן יהיה להמשיך לסיבוב נוסף (אם בכלל).

אגב, בדרך כלל לאחר שגבר שופך – זקפתו יורדת. הוא מסוגל להגיע לזקפה נוספת רק לאחר אותה תקופה רפרקטורית, עליה סיפרתי זה עתה. משך זמן זה הולך ומתארך עם השנים. בשנות ה- 40 בדרך כלל הזקפה נופלת לאחר אורגזמה. אם הזקפה נשארת ייתכן ומדובר בזקפת יתר. במקרים אלו ייתכן גם כאב בפין. כאשר זקפת-יתר קבועה ונמשכת מעל ארבע שעות מכנים זאת פריאפיזם. מדובר בתהליך שלא קשור לריגוש מיני, אשר עשוי להעיד על פגיעה במנגנון שאחראי על רפיון איבר המין (לאחר פליטה) או גודש שמונע את יציאת הדם מהפין. במקרים כאלו יש לשלול מקור רפואי כגון, מינון שגוי של תרופות נגד דיכאון, שימוש מופרז בצריכת אלכוהול וסמים מסוג מריחואנה וקוקאין, מחלות דם מסוימות, כגון אנמיה חרמשית או לוקמיה. גם הזרקת מינון גבוה של חומר להשגת זקפה אל תוך הפין ו/או שילוב לא נכון עם נטילת כדורי זקפה עשויים לגרום לכך.


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


#ליאורה_רכס_סקסולוגית

136 צפיות0 תגובות
bottom of page