top of page

בעיית לחץ דם וזקפה


שאלה

אני בן 65, לוקח תרופות מזה שנה להורדת לחץ דם. אני סובל מבעיה בזקפה אבל אסור לי להשתמש בתרופות כמו ויאגרה יחד עם התרופות ללחץ דם. אני וחברתי מתוסכלים מהמצב. חברתי צעירה ממני ב-15 שנה, וזה שאני לא יכול לקיים יחסי מין כמו שצריך ולספק אותה מאוד מתסכל את שנינו. יש כל מיני תרופות ללא מרשם, האם הן בטוחות? האם יש מה לעשות בנושא?

ברוך


תשובה

שלום לך ברוך,

יתר לחץ דם, אך גם התרופות הניתנות לשם איזונו, עלולים לפגום באיכות הזקפה. טיפול הבחירה לצורך שיפור התפקוד המיני הן תרופות משפרות-און (ויאגרה, לויטרה, סיאליס ותרים), אשר קיימות בשוק – 15 שנים. תרופות אלו בטוחות לשימוש, כאשר אין התוויות נגד (איסור על שימוש בתרופה), אך יעילותן עומדת על כ- 70% מהמקרים. התוויות-נגד עיקרית לשימוש במשפרי האון כוללות שימוש בניטראטים (תרופות הניתנות לחולי לב, אשר גורמות להרחבת כלי הדם), וזאת מפני ששימוש משולב (משפרות און וניטראטים), גורם לירידת לחץ חדה ומסוכנת. התוויות נגד אחרות כוללות יתר לחץ קשה ולא מאוזן, אי ספיקת לב קשה בדרגה 4 , מחלת עיניים בשם רטיניטיס פיגמנטוזיס ועוד.

אתה שואל לגבי תרופות ללא מרשם, אשר עושות נפלאות... בעיקר ליצרנים שלהם. הפרסומים שאתה רואה בעיתונות היומית ובאינטרנט הם בעיקר לגבי תוספי מזון, שיעילותם לא הוכחה מבחינה מדעית-רפואית. פעולתם דומה לאפקט פסיכולוגי של פלסבו (חומר "אינבו" – כלומר, חומר שאינו מכיל כל תרופה). גם דבש, שום ואבקת קרני קרנפים עשויים לתת אפקט דומה. ברוב המקרים לא ברור מה הם מכילים והם עשויים אף להזיק. במקרה שהטיפול נכשל לא מתלוננים בשל הרצון לשמור על פרטיות, שהרי הדיסקרטיות היתה הסיבה בעטייה הם נטלו חומרים אלו. פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים... הפרסום כאילו משרד הבריאות מאשר מתן חומרים אלו משלה ומטעה. משרד הבריאות מאשר שהשימוש בחומר אינו מזיק, אך עם זאת זה לא אישור לכך שהחומר יעיל להתוויה לגביה מתיימר היצרן לשווקו. למרבה הצער, בארצנו אין כל אכיפה של טיפולים המתיימרים להיות רפואיים, ועובדה זו נובעת כנראה ממחסור תקציבי במשרד הבריאות לצורכי אכיפה.

באותם מקרים בהן התרופות משפרות האון אינן יעילות או שקיימת התווית נגד לנטילתן, קיימות חלופות טיפול יעילות ובטוחות, כגון, שימוש במשאבות ריק (ואקום) רפואיות והזרקות של חומרים וזו אקטיביים אל הפין. אני מציע לך לגשת אל מרפאה מוסמכת לבריאות מינית.



#אנקילוזינג_ספונדיליטיס

72 צפיות0 תגובות
bottom of page