top of page

מתנגדת לאוראלי

עודכן: 5 ביוני 2018

שאלה

אני בן 28, יוצא בקביעות עם בחורה בת גילי. היחסים האינטימיים טובים, בכללי – אבל ככל שאני מנסה לשכנע אותה, היא מתנגדת לסקס אוראלי, למרות שאני מאוד אוהב זאת. מניסיוני הקודם עם נשים, למדתי שרובן מאוד נלהבות לקיים יחסי מין אוראליים, ואף יוזמות זאת. ואף 'מחזירות' לבן הזוג במין אוראלי שהן מבצעות בו. וכאן – חומת התנגדות. לא נותנת (סליחה) ולא מוכנה לקבל. חברתי לא למדה בחינוך הדתי, מכל השיחות בינינו הבנתי שלא חוותה טראומה בנדון – היא טוענת, אם אני מבין אותה נכון, ש'זה לא אסתטי' שזה 'גורם השפלה' ש'אפשר ליהנות מיחסי מין בלי 'לרדת זה לזו'. אציין שהיא בחורה סופר-נקייה ומטופחת, מתקלחת הרבה ומקפידה להפיץ ריח גוף טוב. האם יש דרך לשכנע אותה?



תשובה:


שלום לך!

קורה שאחד מבני הזוג מעוניין להתנסות בהתנהגות מינית כלשהי, בעוד הצד השני אינו מעוניין בכך כמו בשאלתך. לעיתים זה אף מהווה מכשול ומציב אתגר בפני המשך הזוגיות. מידת הנוחות ואי הנוחות ביחס למרכיבים במיניות הינה אישית לחלוטין.

אתה מתאר שבת זוגך מרגישה אי נוחות לקבל ולהעניק מין אוראלי ("לרדת" בעזרת הפה). ייתכנו לכך סיבות רבות. לנשים רבות מידע מוטעה לגבי איבר המין שלהן, בעיקר בשל חינוך מיני לקוי ומסרים שליליים מהסביבה ("מלוכלך שם"). זה עשוי לגרום לבושה ואף לגועל מאיבר המין. כתוצאה, אפילו כאשר רוצים לענג באיזור זה על ידי מגע אינטימי, נשיקה, ליקוק, מציצה וכדומה, זה מתקשר אצלן לתחושת אי נעימות וגועל. חלקן חוששות שמא הפות שלהן דוחה, שעיר מדי, כהה או בהיר מדי או סתם מריח רע. חלקן מאמינות ש"לרדת" לפרטנר זה בניגוד לדת. יש כאלו שעבורן יש בכך מן הפרה של "מאזן הכוחות", מה שגורם להן לחוש נחותות ומושפלות כשהן "יורדות". אחרות פשוט לא אוהבות את התחושה (כנותנות ו/או כמקבלות) או לא נהנות מהמחשבה שהפה שלהן "בתוך" איבר המין של הפרטנר, או שהלשון שלו מגששת את איבר מינה. ממש כמו שיש כאלו שלא אוהבים גויאבה, ולא יעזור שום שכנוע בעולם כדי שיטעמו ממנה. ייתכן וזה קשור לעבר של בת זוגתך, כגון, הטרדה מינית או ניסיון רע שחוותה, אך לא כאן המקום לדון בכך.

כמו שציינתי, ייתכנו סיבות רבות, אך מה שחשוב וחיוני זו העובדה שאתם מנהלים תקשורת פתוחה בנושא. בעזרת תקשורת תוכלו לחפש יחדיו "שביל זהב", במסגרתו נסה להבין את חברתך, תוך שאתה מסביר לה מה חשיבות הנושא עבורך. ברור שלא ניתן להבטיח לך שחברתך תשנה את יחסה למין אוראלי, אך דיבור באופן לא מלחיץ, הקשבה אקטיבית ומתן זמן, ישפרו הבנה הדדית מה שיוביל לחיזוק אמון והעמקת אינטימיות. אמון יכול להוביל בהדרגה להתנסויות וחוויות חיוביות. אם תגלו בסוף המסע שמין אוראלי פשוט אינו מתאים לה, איני חושב שאתה צריך למצוא דרך לשכנע אותה להסכים להתנהגות מינית שדוחה אותה. במקרה כזה כדאי שתתמוך בהחלטתה ותלמדו יחדיו לגוון ולהתענג בדרכים אחרות שמקובלות על שניכם.


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


221 צפיות0 תגובות
bottom of page