אופניים ותחושה בנשים

אני בת 32 התחלתי לעשות ספינינג ואני ממש אוהבת את זה ומתאמנת בערך 3 פעמים בשבוע. בעלי אומר שספינינג יגרום לנזק בלתי הפיך לאברי המין שלי, כגון פגיעה בעצבים ובתחושה, שיובילו להפחתה בהנאה שלי מיחסי מין. אני לובשת מכנסים מרופדים מתאימים. האם זה נכון או לא ?

דפנה

שלום דפנה, נפלא שמצאת פעילות גופנית שאת באמת אוהבת ואכן ספינינג הינה דרך מצוינת לכך. חששותיו של בעלך כי זה עלול לגרום לנזק אינן לגמרי מופרכים - במספר מחקרים הודגמה ירידה בתחושה באיברי מין בקרב רוכבי אופניים (נשים וגברים). עם זאת, בקרב נשים זה נתגלה בעיקר לאחר גיל המעבר ברוכבות תחרותיות, כלומר כאלו שרוכבות כמעט כל יום במשך שעה ויותר. עקב השינויים ההורמונליים בגיל המעבר רקמת הנרתיק דקיקה יותר וכמות הסיכוך (שמהווה גורם מגן) פוחתת. באותם מחקרים לא נצפתה אותה השפעה ולא דווח על ירידה בתפקוד מיני בקרב נשים צעירות.




אופניים ותחושה בנשים

את מציינת שאת לובשת מכנסיים מרופדים בכל אימון רכיבה, וזו אכן דרך טובה להגן על אזור אברי מין. באותם מחקרים, בהם הודגם כי רכיבה על אופניים עשויה להקטין את התחושה באיברי המין, היה מדובר ברכיבה אינטנסיבית, תכופה וממושכת. החוקרים הסיקו שהלחץ מהרכיבה מפחית את זרימת דם לגניטליה (אזור איברי המין), מה שעלול לגרום לפגיעה עצבית. על כן רצוי לשקול להגביל את כמות ומשך שיעורי ספינינג שאת לוקחת בשבוע, אם כי בתכיפות של שלוש פעמים ממש לא צריכה להיות בעיה.


כדאי להיות קשובים לגוף ומודעים לכל עקצוץ או חוסר תחושה באזור זה. דרכים יעילות על מנת לשחרר לחץ ולשפר זרימת דם לגניטליה כוללות בחירת אופניים מתאימים עם מושב מרופד, שינוי זווית המושב ושחרור לחץ עיתי (על ידי הרמת האגן ועמידה על הדוושות לכמה שניות כל כמה דקות במהלך נסיעות ארוכות). גברים עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לפגיעה תחושתית ואף בעיות זקפה וחשוב שיקפידו על אותם כללים.

היתרון בפעילות גופנית (כולל ספינינג) בדרך כלל רב על החסרון. ספינינג מהווה הזדמנות טובה לגוון את שגרת האימונים שלך, אך כמו בתחומים אחרים, יש למצוא איזון ולהיות קשובים לגוף. במקרה שלך כדאי לתת למושב שלך לנוח.

#טיפול_מיני_וזוגי

#רפי_חרותי

#ליאורה_רכס


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עו"ס ומטפלת מינית מוסמכת.

אישי – המרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.