top of page

קושי לגמור

עודכן: 5 ביוני 2018

אני וחבר שלי בני 28. מכיוון שאנחנו שני גברים אז מן הסתם קל להשוות בכל מה שקשור לפין. מאז שהכרתי אותו שמתי לב שיש לו חוסר רגישות בפין. אצלי למשל (ועוד גברים שהייתי איתם) כל נגיעה מעוררת אותי, ואני מרגיש פיזית שמלטפים לי את הפין, אולם לחבר שלי זה לא ככה. שמלטפים לו אותו הוא לא מרגיש כלום לטענתו. הדבר מתבטא גם בסקס. הוא אינו יכול לגמור רק ע"י חדירה כי הוא לא מרגיש חיכוך. הוא חייב לאונן ואז להחדיר כאשר הוא עומד לגמור. והאוננות אצלו היא גם חזקה. הוא משפשף את הפין הרבה יותר חזק ממני. לא קראתי על זה שום ספרות אבל יש מין הרגשה כאילו יש לו רגש מאוד חלש בעצבי הפין. הוא בעצמו טוען ככה בהשוואה לגברים שהיה איתם. האם זה נפשי או פיזי?? איך זה שהתחושה אצלו היא מאוד נמוכה? אני חייב לציין שגם המיניות שלו באופן כללי היא נמוכה יותר משאר הגברים שהכרתי בגלל זה כנראה. הוא טוען גם שאין לו זקפות ספונטניות כמעט ויכול לעבור ימים בלי שהייתה לו זקפה שבשבילי זה ממש מוזר. לסיום אני חייב להגיד שכאשר אנחנו מקיימים יחסים הזקפה היא חזקה ואין לו בעיה לפלוט או להחזיק אותה. רק העניין שציינתי מסקרן אותי




שלום לך סקרן ותודה על פנייתך,

ראשית, לא כדאי להשוות את מה שחווה בן זוגך עם עצמך או עם בני זוג בעבר, כי זה שונה. יש הבדלים בהנאה המינית של גברים בגלל הבדלים במבנה המח ואברי המין, הבדלים הורמונלים ובעיקר בשל שוני ברקע רגשי וחינוך. השאלה היא אם אתם נהנים מהאינטימיות ומיחסי המין (בלי קשר לחדירה). לעצם שאלתך, נראה שלחברך – שפיכה מעוכבת. הקושי שלו לגמור, נעוץ כנראה במעצור רגשי כגון, צורך בשליטה, עכבות, קושי להשתחרר, קושי עם אינטימיות, קושי לתת אמון ברמה עמוקה, קושי עם אינטימיות, חינוך נוקשה וכד'. את הסיבה המדויקת ניתן לברר במסגרת טיפול פסיכו-סקסואלי. העובדה שהוא הרגיל את עצמו לגירוי חזק מאוד או ספציפי מאוד (כגון, חיכוך כנגד המזרון) באוננות, עשוייה להשפיע על יכולתו לגמור בחדירה, כמו גם שימוש בקונדום ותרופות מסוימות. כלומר, ייתכן שילוב גורמים פיזי ורגשי. סביר שהתחושה בפין של חברך תקינה, אך ייתכן והוא מפרש זאת אחרת, בשל אותם גורמים רגשיים שהזכרתי. ייתכן וסף הריגוש המיני שלו גבוה יותר, כלומר שהוא זקוק לגירויים חזקים יותר על מנת להתעורר מינית. ייתכן גם שמדובר בבעיה עצבית כלשהי, אך זה לא סביר לאור תיאורך, ולאור העובדה שאין בעיות בזקפה, שפיכה או הגעה לאורגזמה (אלא רק בדרך אליהן).


לחבר של הסקרן,

חברך מתאר תקשורת פתוחה ושוטפת עמך בתחום המיני, וזו מהווה בסיס לאינטימיות ומיניות בריאים. חשוב מאוד שתדברו בפתיחות על החוויות המיניות שלכם כדי להכיר אחד את השני, לכוון אחד את השני איך לגעת ואיך להתנועע, וכדי להתחשב בצרכים השונים של כל אחד מכם. אם תגיע לשלב החדירה בריגוש גבוה, תוך התרכזות בתחושותיך יתכן ותוכל ללמוד להגיע לאורגזמה בזמן החדירה. החדירה יכולה גם להגביר ריגוש אם זו חוויה רגשית טובה. אם אינך מצליח וחשוב לך להגיע לשפיכה בחדירה, רצוי שתפנה עם חברך למרפאה מוסמכת לטיפול מיני כדי לאבחן מה הסיבות לכך וברובן ניתן לטפל. תוכל למצוא מטפל מיני מוסמך או מרפאה מוסמכת דרך האינטרנט (הקש "בריאות מינית" בגוגל). עם זאת, אם אתה נהנה מהאינטימיות ויחסי המין שלך כמות שהם כיום, שתף את חברך בהרגשתך זו והמשיכו להנות בדרך זו.


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


#ליאורה_רכס_סקסולוגית



#קושי_לגמור

498 צפיות0 תגובות
bottom of page