top of page

האם להתוודות על סטוץ חד פעמי?

עודכן: 31 באוק׳ 2018

תשובה/ד"ר רונית אלוני

כתבה: אילנה מסר -לאישה 2007


וכמובן שהתשובה אינה חד משמעית כן או לא! תלוי למי? תלוי מתי? תלוי אם הסטוץ החד פעמי נעשה על ידי בן או בת הזוג ותלוי מיהם בני הזוג לפניהם מתוודים - האם מאותו מין או מהמין השני? תלוי מה החוזה הלא כתוב בין בני הזוג, ותלוי מה אנחנו כבר יודעים על אופי החיים של בני זוגנו לפניהם אנחנו הולכים להתוודות. ובוודאי זה תלי בעוד גורמים שלא ציינתי כמו האם זו התוודות ראשונה או עשירית.

הסוגיה הזו היא מהסוגיות הרגישות ביותר בחיי זוגיות, וטעות בשיקול עלולה לעלות לא/נשים בחיי הזוגיות שלהם כמו גם אם לא יספרו. מסיבות רבות ומגוונות חוסר נאמנות עדיין (למרות נפיצותה של התופעה) היא אחת הסוגיות המעוררות את התגובות החריפות ביותר גם אם נדמה שהאירוע כמעט חסר משמעות לפועל/ת. הפגיעה באקסקלוסיביות מזעזעת לא פעם את אושיות הזוגיות וגורמת לנשים ולגברים להתמודד עם "שדים" שאפילו הם עצמם/ן לא ידעו שישנם בתוכם. ביחד עם זאת יותר ויותר א/נשים מבינים שאין בני זוג שיכולים לספק את כל צרכיהם של האחרים ולכן סטוצים או רומנים הם חלק קיים בחיים שלנו גם אם בחלק האפל שלהם.

אז אם אתם זוג שיכול להתמודד עם משברים ויש לכם ניסיון שמשברים דווקא מחזקים אתכם, כי הם מאפשרים לכם לדבר על דברים שלא דיברתם בהזדמנויות אחרות. אם כנות היא מעל ה-כל ביחסים שלכם, יש מקום לשתף בסטוץ בעיקר אם שמרתם על כל כללי הזהירות הבריאותיים.



טיפול מיני, טיפול זוגי, טיפולי סרוגייט
ד"ר רונית אלוני, מומחית לטיפול ושיקום מיני וטיפולי וסרוגייט

אם אתם בזוגיות שמרנית בה הכללים המקובלים הם הכללים היחידים האפשריים, ובני זוגכם להערכתכם לעולם לא יקיימו סטוצים כמוכם אולי לא נכון לגרום להם כאב עצום בשל הרצון שלכם לנקות את מצפונכם. אם כבר עשיתם זאת בעבר, שיתפתם ונוכחתם שהדבר גורם למשבר קשה שוב אולי לא כדאי להתוודות. לעומת זאת אם בני זוגכם התוודו בעבר או לאחרונה להתוודות שלכם יש סיכוי להתקבל ביתר הבנה.

נשים בהכללה גסה מסוגלות יותר לקבל התוודות מסוג כזה ולהתגבר עליה, גברים שוב בהכללה גסה פחות יכולים לקבל התוודות כזו. נשים תתקשנה הרבה יותר לקבל התאהבות וקשר משמעותי עמוק ורגשי מחוץ לנישואין בעוד גברים וגם זאת בהכללה גסה יותר מקבלים קשרים רגשיים שאין בהם מגע פיזי מלא.


ד"ר אלוני, מומחית לטיפול ושיקום מיני וטיפולי סרוגייט



100 צפיות0 תגובות
bottom of page