top of page

במהלך יחסי מין, איני מרגישה את החדירה או תחושה כלשהי..

עודכן: 23 באפר׳ 2018


שאלה

אני בת 28. במהלך יחסי מין אף פעם אין לי תחושה של רטט או הנאה באיבר המין בזמן חדירה, בעצם אני לא מרגישה שם כלום. אני מרגישה את איבר המין של חבר שלי, אבל זהו. זה קרה גם עם חברים קודמים (והיו לי כ- 10). את החבר הנוכחי שלי מזה חמש שנים אני מאוד אוהבת, אני נמשכת אליו והוא מאוד משתדל לספק אותי, אך בזמן חדירה אני לא מרגישה כלום למטה. כאילו אני מנותקת מהואגינה שלי. רופאת הנשים שלי אמרה שהיא לא מוצאת שום בעיה. מה לא בסדר ואיך אני יכולה לשנות את זה? אני מאוד מתוסכלת מהמצב.

רונית




תשובה

שלום לך מתוסכלת,

נשים בדרך כלל אינן חשות גירוי בתוך הנרתיק בזמן חדירה, אם לכך את מתכוונת. נשים יכולות להנות מחדירה וחלקן גם להגיע לאורגזמה, אבל אצל הרבה מהן ההנאה המינית היא לא מהחיכוך של הפין בנרתיק, כי תאי העצב בחלק הפנימי של הנרתיק מועטים. כלומר, תחושת התסכול שלך משותפת לזו של נשים רבות. נשים רבות מרגישות מליאות, קרבה, אך לא את התחושה העוצמתית שהן מאמינות שצריך לחוות. לעומתן, גברים מקבלים גירוי חזק בחדירה, כי ראש הפין רגיש לגירוי שהוא מקבל בנרתיק ובפתח הנרתיק.

את לא צריכה להשוות את מה שאת חווה עם מה שהחבר שלך חווה, כי זה שונה. השאלה היא אם את נהנית מיחסי מין בגירוי חיצוני בלי קשר לחדירה? האם את מגיעה לריגוש גבוה ולאורגזמה? האם את מאוננת ויודעת מה את אוהבת? האם את מגיעה לאורגזמה בגירוי הדגדגן? האם את מכוונת את החבר שלך איך לגעת בך? אם תגיעי לשלב החדירה בריגוש גבוה, על ידי ריכוז בתחושות תוכלי להרגיש את ההנאה גם בזמן החדירה. החדירה יכולה גם להגביר ריגוש אם זו חוויה רגשית טובה. במקביל, כדאי שתתיידדי עם הדגדגן שלך ותלמדי היטב את הוראות ההפעלה שלו, אם עדיין לא עשית זאת. למדי גם את בן זוגך מה נעים לך שם. זהו האיבר היחיד בגוף האדם שמטרתו היחידה לגרום ההנאה, ולצורך כך צייד אותו הטבע בעצבים מרובים.

אם העצות לא יסייעו והתסכול שלך יישאר בעינו, כדאי שתפני עם חברך למרפאה מוסמכת לטיפול מיני כדי לאבחן מה הסיבות למה שאת חשה. יש מצבים כמו שאת מתארת של ניתוק מנטאלי מהגוף בזמן יחסי מין. בכל הסיבות האלה אפשר לטפל. תוכלי למצוא מטפל מיני מוסמך או מרפאה מוסמכת דרך אתר האיגוד הישראלי לטיפול מיני (איט"ם) באינטרנט.

שלום לבן זוגה של המתוסכלת,

האם אתה מרגיש שחברתך לא נהנית בזמן החדירה? האם שוחחתם על הנושא? חשוב מאוד שתדברו בפתיחות על החוויות המיניות שלכם כדי להכיר אחד את השני, לכוון אחד את השני איך לגעת ואיך להתנועע, וכדי להתחשב בצרכים השונים של כל אחד מכם. חשוב לדעת שיש הבדלים בהנאה המינית של גברים ונשים בגלל הבדלים במבנה המח, בגלל הבדלים במבנה אברי המין, בגלל הבדלים גופניים אחרים (כמו הבדלים הורמונלים) ובגלל חינוך שונה. נשים זקוקות להשקעה רגשית ולהתעלסות לפני חדירה כדי להיות באווירה מתאימה וכדי להנות מהחדירה.

במקביל, כדאי שתגלה דרכים לענג את חברתך ללא חדירה, לדוגמא, על ידי גירוי הדגדגן שלה, תוך הנחייה שלה לדרך הנכונה והנעימה עבורה. בקש ממנה להראות לך איזה תנועות, קצב, מידת לחץ מתאימים ומענגים אותה. תוספת של ג'ל סיכוך רק יכולה להואיל.


פרופ' רפי חרותי


6,015 צפיות0 תגובות
bottom of page