top of page

קושי בזקפה

עודכן: 5 ביוני 2018

שלום רב,

אני בן 23, עד לפני כמספר חודשים היתה לי חברה, עמה יצאתי כשנתיים. יחסי המין היו נפלאים והתפקוד היה מושלם. מזה כחודש יש לי חברה חדשה, ובעת קיום יחסים אני מתקשה לקבל זקפה מלאה וחזקה, וכשכבר יש זקפה היא מחזיקה מעט מאוד זמן. חברתי נראית מצוין ואני נמשך אליה מאוד. מה יכולה להיות הבעיה וכיצד לפתורה?


בברכה,

ליצן החצר



לליצן החצר שלומות,


מה קורה כאשר אתה מאונן? איך זקפות הבוקר שלך? לאור גילך הצעיר וההיסטוריה המינית התקינה שלך, כנראה לא מדובר בבעיה פיזיולוגית-גופנית. יתכן ואינך מקבל גירוי מתאים במהלך האקט המיני, או שזה מבטא תנודות רגילות במתח וריכוז, או שאתה בלחץ כלשהו מקיום יחסי מין עם בת זוג חדשה, לאחר תקופה ארוכה בה היית עם "ליצנית" אחרת. אולי קיימים קונפליקטים - לעיתים לא מודעים - ביחס לקשר הזוגי בו אתה נמצא.

כל האפשרויות האלו עשויות לגרום לך לתופעה הקרויה "חרדת ביצוע", אשר כשמה כן היא - חרדה לקראת קיום יחסי המין. בד"כ מדובר בגבר צעיר ותחרותי, שרוצה להגיע להישגים ולבצע כל דבר בשלמות כולל את האקט המיני. גברים אלו חשים שעליהם לרצות את בת הזוג ומרוב רצון טוב להצליח הם נעשים לחוצים. כאשר לחוצים – דברים משתבשים.

על מנת להפחית ולמנוע מתח ביניכם על רקע זה, חשוב שתשוחח על כך בגלוי עם חברתך. נסה להיות רגוע ומרוכז בזמן יחסי מין, מבלי להתרכז באקט החדירה ("הביצוע"). אם התופעה ממשיכה להפריע לכם תוכלו לפנות לייעוץ למרפאה מוסמכת לטיפול מיני.



לבת זוגו של הליצן שלום,

קושי בתפקוד המיני של אחד מבני הזוג גורם תמיד לבעיה זוגית. במערכת זוגית טובה חשוב שהעניין ידובר בצורה גלויה פתוחה ובעיקר ללא האשמה, על כן אנו ממליצים לך לקיים שיחה עם בן זוגך אודות הקושי המיני שלו ולשתף אותו במחשבותייך ורגשותייך. איבוד הזקפה לא אומר שמשהו לא בסדר אצל חברך. זה גם לא מצביע על מידת משיכתו הפיזית אלייך, אלא דווקא על התרגשות יתר ורצון לענגך. אולי קיים גם לחץ מסיבות אחרות, וזה יכול לגרום לכך שהוא במתח ולא מרוכז בזמן יחסי מין.

חשוב שאת תהיי רגועה ותומכת, שתדעי להרגיע ולעודד אותו ושלא תפגעי בו בגלל איבוד הזקפה. לא צריך לעשות מזה עניין. תעודדי אותו להתמקד במשחק המקדים ולא "לרוץ" לכיוון של חדירה. אם התופעה לא חולפת, כדאי שתיעזרו במרפאה מוסמכת לטיפול מיני.


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


#ליאורה_רכס_סקסולוגית


אישי – מרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.



18 צפיות0 תגובות
bottom of page