top of page

קושי בשפיכה והקשר בשימוש באקסטזי


שאלה

המנגנון הכימי שלו עובד על רמות סרוטונין במוח, הייתי משתמש כבד באקסטזי אבל כבר שנתיים אני נקי. יש לי קושי לשפוך ביחסי מין, והשאלה שלי אם זה קשור לשימוש באקסטזי?

דנדן



תשובה

דנדן שלום,

קודם כל, ברכות על שהצלחת להיגמל מהשימוש באקסטזי. שינויים באורחות חיים ובכללם גמילה, עשויים להיות קשים, על כן זה נהדר שהיית מסוגל להפסיק את השימוש בסם זה. למרות שכבר הפסקת השימוש, עדיין קיימת האפשרות שתופעות הלוואי ארוכות הטווח של אקסטזי ממשיכות להשפיע בחדר השינה. אם מדובר בקושי לפלוט זרע, כדאי שתדע שזו תופעה המופיעה עקב צריכת אקסטזי וההשפעה צפויה להתפוגג בסופו של דבר.

אקסטזי (הידוע גם כ- MDMA ושמות רבים אחרים) הוא חומר כימי חזק שפועל כמעורר וגורם הזיות. שמגביר הנאה ומשפר מצב רוח, אך גם משפיע על קצב לב ושינה. כאשר אדם לוקח אקסטזי, המוח מוצף בסרוטונין. כאשר השפעת הסם פוחתת רמות הסרוטונין במוח יורדות, ונגרמות מספר תופעות לוואי לא נעימות, כולל דיכאון, תשישות, בלבול, הפרעות שינה, ו / או חרדה.

הקושי שחווית לפלוט זרע שכיח בקרב משתמשי אקסטזי. מכיוון שאקסטזי גורם לעלייה ברמת סרוטונין ובהנאה, הוא גם עשוי להגביר חשק מיני על ידי הגברת רגישות פיזית ותחושות של אינטימיות. עם זאת, יש מלכוד – למרות שהחשק המיני עשוי להיות מוגבר, אקסטזי פוגם בביצועים המיניים. לשני המינים (זכרים ונקבות) קושי להגיע לאורגזמה, זכרים עשויים להתקשות בהשגרת זקפה ו/או שפיכה. השפעות אלו יכולות להימשך זמן רב לאחר שהאדם מפסיק להשתמש, אם כי שוב, ההשפעה היא בדרך כלל לא קבועה.

הקושי לפלוט זרע, סימפטום הנקרא שפיכה מעוכבת, יכול להתרחש מכמה סיבות בגברים בכל גיל. חשוב לדעת האם הקושי קיים בכל מצב (כלומר, באוננות וגם ביחסי מין), בסוגי גירוי שונים (ידני, אוראלי, וגינלי) וכן אם יש מצבים בהם אתה חווה פחות קושי. תרופות מסוימות וסמים (כגון אקסטזי) גורמים לכך, אך גם בעיות רגשיות כגון, עכבות, מתח, עצבים, או חרדת ביצוע (מה שנקרא "פחד במה"). באדם שנוטל אקסטזי זה קשור ישירות בהגברת רמות הסרוטונין במח, שכן מעביר עצבי זה מהווה מרכיב חשוב במנגנון השפיכה. כך, אחת מתופעות הלוואי השכיחות של תרופות נוגדות חרדה ודיכאון ממשפחת ה- SSRI (מעכבי ספיגת סרוטונין) הינה שפיכה מעוכבת.

למרות שקשה לדבר ולשתף לגבי ביצועי חדר שינה, אתה לא לבד. משתמשי אקסטזי רבים מדווחים על תופעות לוואי מיניות שליליות במשך זמן, גם לאחר הפסקה מוחלטת בשימוש. זכור כי יש תקווה להתאוששות לטווח ארוך. אם הקושי ממשיך ומטריד תוכל לפנות לייעוץ וטיפול במסגרת מרפאה מוסמכת לטיפול מיני



#אנקילוזינג_ספונדיליטיס

335 צפיות0 תגובות
bottom of page