top of page

משחק מקדם

עודכן: 5 ביוני 2018

בן הזוג שלי לא מוכן להעניק לי מספיק משחק מקדים. אחרי כמה נשיקות וכמה ליטופים הוא ישר רוצה לחדור אלי. גם כשאני מנסה לענג אותו יותר מכמה דקות, הוא נהיה חסר סבלנות ורוצה לגשת ישר לעניין. בהתחלה הסכמתי, אחר כך הייתי עושה "חרם סקס". אם הוא לא היה משקיע במשחק המקדים, הייתי מפסיקה את האקט באמצע, ואומרת לו שעד שהוא לא ייתן לי קצת ממה שאני צריכה, אני לא עושה סקס. אבל חרם כזה מחזיק בדיוק שבוע, ואחר כך אני נשברת, כי אני רוצה סקס. חשוב לי לציין, שהרבה פעמים אני מרגישה שהצורך שלי באינטימיות יותר חזקה משלו. אנחנו חיים ביחד, והוא מקים עסק חדש עם אחיו. אחיו שגר סמוך אלינו, קופץ אלינו לישיבות, בשעות הקטנות של הלילה, כשאנחנו כבר במיטה. הרבה פעמים אני מבקשת ממנו שידחה את הפגישה למחרת, ויבלה קצת זמן איכות איתי במיטה, אבל הוא תמיד מעדיף עוד ישיבה עסקית מאשר בילוי איתי. האם הוא לא אוהב אותי? האם עלי להיות יותר סבלנית?


אלמונית




שלום לך פונה אלמונית,

נראה לי שבעצם שאלתך את יודעת מה לא בסדר ומה צריך לשנות, אבל בחרת לפנות על מנת לקבל צידוק וחיזוק. כנראה חברך לא מכיר את המונח הדדיות בזוגיות בכלל ובמין בפרט. מין עושים בשניים. ברור, לא?! חברך צריך לדעת זאת, אלא אם כן הוא רואה בך כלי לסיפוקו המיני. איני חושב ש"חרם סקס" זו הדרך לטיפול בבעיה, שכן בדרך זו את "מענישה" את בן זוגך, אך גם את עצמך, כי את מוותרת על משהו שאת אוהבת. עובדה שזו גם הסיבה שאת נשברת. הבעיה השנייה שאת מתארת מחייבת הצבת גבולות. אין להכניס את העבודה הביתה ועוד בשעות הקטנות של הלילה. כאן את צריכה להיות אסרטיבית ונחרצת כלפי בן זוגך וכלפי אחיו. ואשר לשאלותייך האחרונות - האם הוא אוהב אותך? תשאלי אותו. האם עלייך להיות סבלנית? אם הוא חשוב עבורך ואת אוהבת אותו, כדאי שתהיי סבלנית, אך בתנאי שתתקשרי איתו על הבעיות שהעלית ותמצאי שאת נופלת על אוזניים קשובות ועל גבר משתף פעולה, ללא צורך להטיל חרם. דברי איתו, שתפי אותו בהרגשתך ובמאווייך, ויחד נסו למצוא את עמק השווה בינכם.



לחבר של האלמונית שלומות,


לפי מה שחברתך מתארת יתכן ומספיקה לך בובת גומי מתנפחת. היא מרגישה מוזנחת רגשית ונראה שמבחינה פיזית אתה משתמש בה בעיקר לסיפוקך האישי. אם הקשר חשוב לך כדאי שתראה לה זאת. מבחינה מינית, חשוב שתבין שהמשחק המקדים הוא חלק חשוב עבור נשים באשר הן. הוא חלק בלתי נפרד ומטרתו להביא את האשה לרמת ריגוש מיני גבוהה המהווה מקפצה אל האורגזמה. בעוד גבר מגיע לרמת עוררות גבוהה בקלות, הרי נשים צריכות גירוי יותר ממושך, עד כדי כך שאנשי המקצוע מכנים את המשחק המקדים – "משחק עיקרי". מבחינה רגשית, אל תכניס עבודה הביתה והצב גבולות לעובדים אתך (אפילו אם זה אחיך), שכן בכך אתה שובר את המעגל האינטימי הזוגי. אם אתה אוהב את חברתך והקשר איתה חשוב לך, שתף אותה בכך. תן לה חיזוקים לאהבה זו במילים ובמעשים. אל תצפה ממנה להיות סבלנית עד אין קץ, כי הקץ עשוי להתקרב מוקדם מכפי שאתה מצפה.

פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.



אישי – מרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.


146 צפיות0 תגובות
bottom of page