top of page

כיצד ניתן להחיות חוסר חשק מיני?

שאלה


כשאשתי הייתה צעירה היא ממש לא אהבה סקס עם כמה חברים קודמים שהיו לה לפני שהכרנו, אבל אז זה השתנה וכשהכרנו עשינו סקס כמעט כל לילה במשך כשנה עד חתונתנו. גם לאחר מכן היה לנו סקס טוב, אם כי בתדירות פחותה וכחמש שנים לאחר מכן החשק המיני שלה פחת בהדרגה עד מצב שהיא לא אוהבת את זה בכלל. היא מאמינה שזה משהו פיזי שהיא יכולה להסתדר בלעדיו, ואילו אני מאמין שזוהי שיא האינטימיות. כיצד ניתן להחיות את החשק המיני שלה, שכן כרגע אין לנו כלל יחסי מין ושנינו רק בעשור החמישי של חיינו?

ראול


ראול שלום,


מיניות הינה גורם חשוב בתאימות לטווח הארוך של שני אנשים, וגברים ונשים כאחד עוברים באופן טבעי בשלבים שונים של חייהם תקופות מיניות יותר או פחות. נראה שיש הבדל די גדול בדרך שאתה ואשתך רואים את תפקיד המיניות במערכת היחסים שלכם. בעוד יחסי מין עשויים להיות הצורה האולטימטיבית והשיא של אינטימיות עבורך, האם אתה יודע מה אשתך חושבת על אינטימיות ומה אינטימי בעיניה? זה עשוי להיות מעניין להבין וללמוד אלו פעילויות גורמות לה להרגיש קרובה אליך. אתה יכול לנסות לעשות את הדברים האלה איתה, ולאחר מכן לראות איך היא מרגישה לגבי סקס.

כמו כן, ואולי חשוב מכל, האם אשתך רוצה להחיות את החשק המיני שלה? אם היא מאושרת עם המצב כמו שהוא, או אם יש סיבה רגשית או פיזית שהיא לא נהנתה מיחסי מין בעבר ולא צריכה את זה עכשיו, זה עשוי להקשות עליה ולהפחית את המוטיבציה שלה לבצע שינויים. האם היא יודעת עד כמה אינטימיות קשורה אצלך למין ועד כמה זה חשוב עבורך? האם אתה יכול לחלוק עם אשתך חלק מהפנטזיות שלך, ולעודד אותה לשתף אותך בשלה? האם בכלל יש לה פנטזיות? כדי להשיב על שאלות אלו זה עלול לקחת קצת סיעור מוחות ושיחה פתוחה ולא שיפוטית על האופן בו תוכלו לשנות יחדיו את חייכם בהקשר המיני. שיחה כזו יכולה לסייע ולהשיב הרמוניה מינית אל הקשר שלכם. אולי על הדרך תוכל למצוא דרכים לסייע לה לחקור הנאה במיניות שלה, ולאחר מכן לשתף אותך בכך.

אם אתם שולטים באנגלית הרי ספרה הנפלא של לוני ברבך-גרפילד – For Each Other: Sharing Sexual Intimacy עשוי להיות שימושי עבורכם. בספר, זוגות מתארים בפועל פתרונות יצירתיים למחסומים המיניים שלהם. באופן כללי, האמון שנבנה מתקשורת כנה, פתוחה וברורה עשוי להיות יתרון גדול, ואף לשנות את פני הדברים. ולבסוף, לעיתים בעיות מיניות זוגיות נובעות מהיבטים אחרים של מערכת היחסים, ועל כן יש לבצע חיפוש מעמיק לכיוון שורשים אלו, במסגרת טיפול מיני-זוגי.


פרופ' רפי חרותי - מנכ"ל משותף, ומטפל מיני מוסמך .

וגב' ליאורה רכס- מנכ"לית משותפת, עו"ס קלינית MSW. פסיכותרפיסטית, מטפלת מינית וזוגית מוסמכת ומדריכת מטפלים.


332 צפיות2 תגובות
bottom of page