top of page

מעולם לא חוויתי אורגזמה, האם יש טיפול לכך?




שאלה

שלום רב,

אני בת 50 נשואה ואם לחמישה ילדים בוגרים. אני מקבלת טיפול הורמונלי מזה 7 שנים בגלל כריתת רחם. מערכת היחסים שלי עם בעלי היא חמה, אוהבת ופתוחה. הבעיה היא שעדיין (אחרי 30 שנה) לא חוויתי אורגזמה. האם יש טיפול תרופתי? שמעתי שויאגרה יכולה לעזור לעוררות מינית גם לנשים. האם זה נכון ולא גורם נזק. והאם יש טיפול אחר? אני מאוד מעוניינת לחוות אורגזמה, ובטוחה שגם בגילי זה לא מאוחר מידי.

בתודה ובברכה

חגית




תשובה

שלום חגית,

אני מסכים איתך לחלוטין שאף פעם לא מאוחר מדי להגיע לאורגזמה, בלי קשר לגיל. אני משער שקרוב לודאי בעייתך אינה בשל מחלה כלשהי, אלא בשל חסם רגשי. לכך מרמזת העובדה שלא חווית אורגזמה אף פעם, עוד טרם כריתת הרחם והטיפול ההורמונלי. כדאי קודם כל שתנסי להגיע לאורגזמה באוננות בעצמך, בדרך המתוארת בצורה מפורטת וידידותית בספרה הנפלא של לוני ברבך-גרפילד – "לעצמך – מיניות האשה". הספר נכתב אי שם בשנות ה-70, אך האורגזמה אז היתה כמו זו של היום, וכך גם השיטות.

באשר לויאגרה ודומותיה. היו ניסיונות לבדוק את ההשפעה בקרב נשים, אך לא נמצא שום שיפור לעומת נשים שלא השתמשו בתרופה. יתכן ויש הגברה של זרימת דם לדגדגן בעת עוררות מינית, אך ללא השפעה על חשק מיני או על האורגזמה. אני מנצל הזדמנות זו כדי להזהיר אותך וכן קוראות נוספות מפני כל מיני כדורים, קרמים ומשחות (טבעיים או טבעיים), המתיימרים לגרום אורגזמה וכן ניסים ונפלאות אחרים. לאחרונה נתקלתי במודעה בגודל עמוד בה מתוארת תרופה שמלבד ספונג'ה עושה הכל, כולל שיפור חשק, און, אורגזמה ומצב רוח כללי. במילים אלו. מדובר בשרלטנות לשמה וחבל להתפתות. תרופה נחשבת כמשפרת תפקוד, רק לאחר שיעילותה הוכחה בסדרה של ניסויים קליניים.

אין פתרונות קסם, כגון, אורגזמטרון... לדעתי, הפתרון הוא בטיפול מיני (ורצוי בשילוב בן זוגך) במרפאה מוסמכת העוסקת בטיפול מיני.



פרופ' רפי חרותי


48 צפיות0 תגובות
bottom of page