top of page

בסטופיליה - סקס עם חיות


במסגרת סמינריון שאני מכינה באוניברסיטה יצא לי לקרוא על גברים ונשים שעושים סקס עם חיות. פרט לעובדה שזה בניגוד לחוק (אני חושבת), האם ישנן סיבות רפואיות מדוע זה לא רעיון טוב? בכלל מה ידוע על התופעה ועד כמה היא נפוצה?

אביבית


שלום אביבית,


התופעה של בני אדם שעושים סקס עם בעלי חיים קרויה זואופיליה (או בסטופיליה) והיא אינה נפוצה, אך המידע מוגבל. הזואופילים אינם מתגאים במעשיהם וגם החיה אינה רצה לספר. יש המפתחים קשר רגשי לחיה, מעבר למגע מיני. סיפורים על יחסים כאלו קיימים כבר במיתולוגיה היוונית, כמו המקרה של זאוס שבדמות ברבור קיים יחסי מין עם לדה, מלכת ספרטה. במיתולוגיה היוונית והרומית יש סיפורים על נשים שמקיימות יחסי מין עם דובים, קופים, שוורים, עיזים, סוסים, זאבים, נחשים ואפילו תנינים. המשורר אוקטביו פז כתב שארוטיקה מביאה לייצוג פנטזיות ודימויים, כמו בני אדם שמקיימים יחסי מין כאריות ונשרים, אך אין אריות שמקיימים יחסי מין כבני אדם...


טיפול מיני וזוגי, המומחים  פרופ' רפי חרותי וגב' ליאורה רכס
בסטופיליה

המחקר שבכל זאת קיים בנושא מצביע על כך שברוב המקרים מדובר בגברים, אך גם יש מקרים של נשים שמכניסות פין של כלב או סוס לנרתיקן לאחר גירוי מתאים. בכל מקרה מדובר בשכיחות נמוכה, בד"כ באזורים כפריים נידחים ובדרך כלל נערים ונערות חסרי רקע מיני. נתונים ראשוניים על התופעה ניתן למצוא במחקרו של חוקר המין הנודע, אלפרד קינסי, אשר על סמך ראיונות עם כ- 6000 איש דיווח ב- 1953 שכ- 8% מהגברים ו- 4% מהנשים דיווחו על התנסות מינית עם בעל חיים במהלך חייהם (!). במקרים של נשים בד"כ מדובר בכלבים וחתולים והמגע כלל בעיקר ליטוף ומין אוראלי המבוצע על ידי בעל החיים. כאמור, גברים מעורבים יותר למרות שמדובר באחוזים נמוכים. במחקר מ – 1974 דווח על כ- 5% של גברים שמביאים את עצמם לאורגזמה ע"י מגע עם בע"ח, כאשר האופן השכיח ביותר הינו ע"י חדירה, בד"כ עם כבשים, עיזים ואתונות.


האיסור לגבי מגע מיני עם בע"ח קיים שנים רבות וחוצה תרבויות. בארה"ב התנהגות זו נחשבת כסטייה ב- 49 מדינות מאז 1953, אם כי אכיפת החוק אינה חד משמעית. פרט להיבט החוקי קיימת הבעיה הבריאותית (בהמשך לשאלתך), שכן מגע מיני עם בעל חיים עשוי לגרום לזיהומים, ממש כמו מגע מיני עם בני אדם נשאים אחרים. ניתן להדבק בתולעים, פשפשים, כינים, סלמונלה, סקביאס ווירוסים. מעבר לכך מדובר בסוג של התעללות בבע"ח, שכן בסוגי מגע מסוימים החיה עשויה להיפצע, מעבר לכך שאינה מסוגלת להביע את (אי) הסכמתה.


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עו"ס ומטפלת מינית מוסמכת.

אישי – המרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.



11,134 צפיות0 תגובות
bottom of page