top of page

האם הצורך להטיל שתן לאחר אורגזמה, טבעית?






שאלה

אני בחור בן 23 ואחרי שאני מקיים יחסי מין או מאונן, אחרי כחמש-עשר דקות, יש לי צורך עז ללכת לשירותים כדי להתפנות (שתן). אבהיר שהשתן הוא קצר אבל זה תמיד קורה לי וזה די מוזר. האם זה שגרתי? אם לא, מה עליי לעשות?


תשובה

שלום לך,

אורגזמה גורמת לתגובה עצבית דרמטית, חזקה ומשמעותית בכל הגוף, וכמובן גם במערכת המין והשתן. המקור העצבי של מערכת המין והשתן זהה ומגיע מעצבים היוצאים מהחלק התחתון של חוט השדרה. אותה אורגזמה היא בעצם תוצר של "מאבק" איתנים בתוך מערכת העצבים האוטונומית. בתחילת הריגוש המיני המערכת הסימפטית דומיננטית, מורגשת היטב בכל מערכות הגוף, ומתבטאת על ידי עליית דופק, קצב נשימה מוגבר, הזעה, עליית לחץ דם ועוד, זאת באמצעות אדרנלין. כאשר התגובה המינית מגיעה לשיאה, הופכת המערכת השנייה, הקרויה פרה-סימפטית, לדומיננטית ואזי מופיעה שפיכה (אשר מלווה בתחושת אורגזמה) ועמה רגיעה בכל המדדים שציינתי.

במקביל לתגובה המינית מערכת השתן אף היא מושפעת על ידי התגובה העצבית, שכן אותה מערכת עצבים אוטונומית חשובה מאוד בהפעלתה. כך, בעת רגיעה – שלפוחית השתן רפויה הודות לפעילות המערכת הסימפתטית; בעת השתנה השלפוחית מתכווצת הודות לפעילות המערכת הפרה-סימפתטית.

אם התרכזת בקריאת התשובה עד כה, אתה מבין שאורגזמה היא תוצאה של פעילות עצבית פרה-סימפתטית; אותה פעילות שגורמת גם לכיווץ השלפוחית. על כן, אותה תחושה של צורך במתן שתן לאחר אורגזמה היא תקינה ואינה מצביעה על בעיה רפואית. עצם העובדה שיוצאת כמות שתן קטנה מכוונת גם כן לכך שמדובר בתגובת-רפלקס ולא בצורך אמיתי למתן שתן. אם זה מטריד אותך, דאג להתרוקן היטב לפני קיום יחסי-מין, מה שיביא להפחתת הצורך להשתין. עם זאת, אם זה מאוד מטריד, מחריף ולא מוקל ע"י השתנה לפני סקס – רצוי לפנות לבירור רפואי כדי לשלול בעיות כלשהן.


פרופ' רפי חרותי


640 צפיות0 תגובות
bottom of page