top of page

לסבית יוצאת מהארון

עודכן: 5 ביוני 2018

שאלה


אני סטודנטית בת 23 ונמצאת בקשר קבוע מזה שנתיים עם חברה שהכרתי באוניברסיטה. אנחנו מאוהבות וכשעברנו לגור יחד היינו אצל הוריה וסיפרנו להם על כך, הם הגיבו בחיוב ומאוד תמכו. הבעיה היא שההורים שלי דתיים. אני עצמי קיבלתי חינוך דתי ועדיין שומרת מצוות, אך "התקלקלתי" במהלך השירות הלאומי. שמעתי מהורי לא מעט התבטאויות קשות נגד התנהגות הומוסקסואלית במהלך השנים. איך אני יכולה לספר להם כעת שאני לסבית ולגרום להם להבין זאת ולקבל אותי?





שלום לכותבת,


נפלא שיש לך קשר בו את ובת זוגך מאוהבות זו בזו. בלי קשר למידת הקרבה בינך לבין חברתך, שיתוף הורייך עשוי להיות מבלבל ומפחיד. תהליך היציאה מהארון תלוי במידה רבה בהתייחסות הסביבה, בעיקר המשפחה,לנושא ההומוסקסואליות. במקרה של בת זוגך,לא התעוררו קשיים, והוריה היו תומכים ואילו את חוששת מפני השיחה עם הורייך בהכירך את עמדותיהם וחששך מפני התנכרותם. האם הם באמת עשויים להתנתק ולהתנכר אלייך בשל נטייתך המינית, או שמא זהו המצב הגרוע ממנו את חוששת?

את יכולה להעז וליזום שיחה כזו ולהביא בחשבון שגם הם צריכים זמן לעכל את המידע החדש ולעבור תהליך של הסתגלות וקבלה. לפני כן, חשוב שתכיני רשת תמיכה עבור עצמך לקראת השיחה ולזמן שאחריה. תכני במדוקדק את השיחה, מה בדיוק את רוצה לספר להורייך ואיך, רצוי על ידי סימולציה עם חברות קרובות. אם קשה לך ליזום מהלך כזה, את יכולה לפנות לאיש מקצוע שילווה אותך ויסייע לך, בתקווה שתמיכה זו תקל עלייך את ההתמודדות. אופי ואופן הצגת הדברים יכולים להשפיע על התייחסותם.


שלום לחברה של הכותבת,


חברתך בתקופה בה היא זקוקה לתמיכה רבה עקב התהליך הרגשי אותו היא עומדת לעבור מול הוריה. מזלה הרב, שהיא עוברת חוויה זו במסגרת קשר זוגי ותומך. החוויה עשויה להיות קשה עבורה ועבור הוריה, אך גם מעוררת ומשחררת. נסי לשחזר עבורה, כיצד זה היה עבורך ומה היתה המשמעות של שיתוף הורייך (למרות עמדותיהם הליברליות).


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


#ליאורה_רכס_סקסולוגית


אישי – מרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.


16 צפיות0 תגובות
bottom of page