top of page

געגועים לאקסית

אני מקווה שתוכלי לעזור לי עם שאלתי הבאה. אני סטודנט בן 24, נראה טוב, ספורטאי וחברותי. נפרדתי לפני שנה מחברה לאחר קשר של שנתיים וחצי. אני פעיל מינית ומתחבר בקלות. אבל בזמן האחרון אני כל הזמן מתגעגע לאקסית. היא היתה הכי רצינית שלי. זה גורם לי מצב רוח רע. אני מתפקד מצוין במיטה, או לפחות זה מה שאומרות לי בנות הזוג, וזה היה נמשך אפילו שעה שעתיים עד שגמרתי, אבל לאחרונה זה מהר ואני תוהה אם זה קשור למצב רוח. מהר מאוד אני מאבד עניין בחברות, למרות שאני באמת יוצא רק עם בחורות שמושכות אותי ונראות מצוין. אני מבולבל, אם אני צריך ליצור קשר שוב עם האקסית? או לשכוח אותה ואז איך עושים את זה?

רם





שלום רם,

אתה לא כותב באיזה נסיבות נפרדת מחברתך, מי יזם את הפרידה, מה היתה הסיבה לפרידה. לעיתים קרובות, ממש כמו שאתה מרגיש ומתאר, חווים קשר ממרחק בצורה אחרת. הוא יקר יותר ומתגעגעים אליו. האם אתה מתגעגע למשהו מסוים בקשר ומתעלם בזיכרון שלך מדברים שהפריעו לך אצל האקסית ובקשר עמה? האם הזיכרון שלך סלקטיבי או שבאמת אתה חושב שטעיתם בכך שנפרדתם?

כרגע התפקוד המיני שלך משני לעומת ההתמודדות הרגשית עם בנות זוג בהווה. דיכאון, מתח, חרדה ובריאות לקויה כולם משפיעים לרעה על הבריאות המינית. הגעגועים לאקסית עשויים לגרום לחלק מתחושות אלו, אך ייתכן ואתה מתגעגע אליה בגלל תחושות אלו. לא ברור מה הביצה ומה התרנגולת. הלחץ והמתח שמורגשים על ידי גבר שמאמין שתפקודו המיני לקוי, עשויים אף להחמיר את רגשות האשם והדימוי הנמוך. על כן, סביר להניח שאם אתה לא כל כך מעוניין בקשר בהווה או שיש מתח סביב הקשר, זה ישפיע על התפקוד המיני, כולל על שפיכה מוקדמת יותר ממה שאתה רוצה. במידת הצורך ניתן לטפל בנושא השפיכה, כאשר תהיה פנוי לכך רגשית.

ייתכן ואתה יוצא עם בחורות שנראות מצוין פיזית, אך קשר רגשי אינו רק סביב המראה. לא ברור מה עוד אתה מוצא באותן בחורות ומה בהן גורם לך להתגעגע אל האקסית. האם היו לך צרכים (מעבר לסיפוק מיני) אשר היא ידעה לספק ואשר אינם באים לסיפוקם כיום? כדי לצאת מהמעגל הסגור שאתה נמצא בו, אשר פוגע גם בקשרים שלך בהווה, כדאי שתיזום שיחה עם חברתך לשעבר ותשתף אותה ברגשות שלך. אם היא מרגישה כמוך, הרי שזה יאפשר לכם לנסות לבנות את הקשר מחדש. אם היא לגמרי שלמה עם הפרידה ביניכם, זה ישחרר אותך להמשיך את תהליך האבל על הקשר, ולהיות פנוי לקשר חדש. במידת הצורך תוכל להיעזר באיש מקצוע על מנת להתמודד עם הבלבול הרגשי. סביר להניח שהגוף שלך יגיב בהתאם לשינוי חיובי בנפש.


גב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים ופרופ רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך.

#ליאורה_רכס_סקסולוגית

850 צפיות0 תגובות
bottom of page