top of page

אורגזמות רבות

עודכן: 5 ביוני 2018

לאחרונה יש לי אורגזמות שונות מאלו שחוויתי עד כה עם בן זוגי בשש שנים האחרונות. הן חזקות יותר, נמשכות זמן רב יותר ובמהלכן אני מרטיבה המון. כמויות. לא שמעתי מהחברות שלי הקרובות על משהו דומה ורציתי לדעת אם זה בסדר.

אילנית




שלום אילנית,


האורגזמות משתנות במהלך החיים, הן מבחינת ועצמתן והן מבחינת משכן. אין אורגזמה דומה לרעותה. הן מרגשות בצורות ומידות שונות. עוצמת האורגזמה, משכה וטבעה תלויים בין השאר בגיל (הורמונים ומידת ההתרגשות בתחילת הפעילות המינית), בתקופת המחזור, בכושר גופני, בעוצמת הגירוי ומשכו ובעוד הרבה גורמים. יש הטוענות כי ככל שמידת הגירוי ממושכת כך עולה בעוצמת האורגזמה, כמו גיטרה אשר פריטה מתוחה יותר תפיק צליל ועצמתי יותר. למרכיבים רגשיים, כגון, דימוי עצמי וביטחון עצמי השפעה על איכות האורגזמה. ככל שאדם בטוח בקשר בו הוא נמצא ובמידת יכולתו להביע את מיניותו, כך הוא ירגיש נוח להחצין ולחוות את האורגזמות. גברים ונשים. קרוב לוודאי במהלך שש שנות הזוגיות שלכם, הקשר שלכם התחזק, התקשורת הזוגית והמינית השתפרה והדבר ניכר במידת ההנאה שלך.

מה שמסקרן אותך היא אותה הרטבה, אם כי מתוך תיאורך, לא ברור האם מדובר בסיכוך נרתיקי או בשפיכה נשית. סיכוך נרתיקי קיים אצל כל אישה בעת עוררות מינית, כחלק מהתגובה המינית התקינה, כהכנה לחדירה והקלה על מסע הפין בנרתיק. לעומת זאת לא כל אישה חווה שפיכה נשית. אפשרי בהחלט שהשפיכה תחל בגיל מבוגר יותר, ולאו דווקא במקביל לאורגזמות הראשונות. ישנן נשים המדווחות כי רק לאחר הלידות הן החלו לשפוך או רק לאחר חוויה מינית משמעותית עם בן זוג ספציפי. שפיכה נשית קשורה בגירוי חזק של נקודת הג'י, אותה נקודה אשר נמצאת בתקרת הנרתיק (בין שעה 10 לשעה 2, כאשר האשה שוכבת על גבה ורגליה פסוקות) במרחק נגיעת אצבע. באותו איזור נמצאים גם קצות עצבים שמגיעים מאזור הדגדגן ועל כן גירוי ידני של האזור עשוי לגרום לתגובה מינית עוצמתית. ניתן לחוש את שינוי הגודש בנקודה, שגודלת ממטבע שקל עד לחצי שקל. בעת האורגזמה אותו גודש עשוי להשתחרר דרך השפכה (ולא דרך הנרתיק. אבל זה לא שתן. בדוק. כלומר, בדקו...).

בכל מקרה, יתכן וחברותייך לא חוו חוויות אלו, אבל מה זה משנה. מה שחשוב ומשמעותי הוא שאת נהנית מכך, מפיקה מכך את המיטב ושלמה עם עצמך. במיניות, כמו בנושאים רבים, אין נכון או לא נכון, וכל עוד טוב לך, אין משמעות למה שקורה אצל אחרות.


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.



ורגזמות_רבות

56 צפיות0 תגובות
bottom of page