top of page

אוננות גברים - בגילאים שונים

עודכן: 17 בנוב׳ 2018


שאלות ותשובות בנושא אוננות


שאלה

אני בן 52, גרוש מקיים יחסי מין תקינים ומאונן כל יום אפילו פעמיים שלוש ביום. בתקופה האחרונה אני מרגיש שאני פולט מעט זרע ולא יוצא לי בזרם כמו בעבר. האם יתכן שבגלל שאני מאונן הרבה אני פולט מעט זרע ולא בזרם . אולי הגיל.

תשובה

תדירות יחסי המין והאוננות שלך מצביעה על תיאבון ובריאות מיניים תקינים. כמעט כל המחקרים שנעשו בתחום מצביעים על כך שבין 80 ל- 95 אחוז מהגברים אוננו או מאוננים. גברים אינם מאוננים פחות כשהם מתבגרים, או נישאים. פליטת זרע בתכיפות גבוהה (באוננות או ביחסי מין) מביאה לכך שהכמות הנפלטת קטנה יותר בשל דלדול זריז יחסית של המאגרים. אם תעשה הפסקה של מספר ימים, תשים לב שלאחר מכן הכמות גדלה יחסית, שכן מחסני הייצור מתמלאים בתקופת הגמילה. עם זאת, עם עלות הגיל (ובייחוד החל משנות הארבעים) גם הכמות וגם עוצמת הזרימה יורדות, כחלק טבעי מתהליך ההתבגרות ובד"כ אין צורך בבדיקות מיוחדות או טיפול.

שאלה

אני בחור מתחזק, וממש קשה לי להפסיק עם העניין הזה של האוננות. אני מנסה ולרוב לא מצליח. בפרט זכור לי יום כיפור שעבר, שהצלחתי להימנע מזה אך זה היה קשה מאוד, כל הזמן זזתי במיטה ונורא סבלתי. זו הייתה אחת הפעמים היחידות שהצלחתי להימנע מזה. זה בא לי בעיקר בבוקר ולפני שאני הולך לישון. לא תיארתי לי שכך יהיה. מה עושים?

אמנון


תשובה

שלום לך אמנון ותודה על פנייתך,

כמטפל מיני קורה לא אחת שאני נתקל בשאלות של מטופלים הנובעות מאמונות ומיתוסים מוטעים בתחום האוננות. יתכן וחששך מהפגיעה בבריאותך נובע מאמונות תפלות הקשורות באיסורים החלים על פליטת זרע לשווא מטעמי מוסר. הבודהיסטים, לדוגמא, מאמינים שקצוב לנו מספר פליטות אבסולוטי למשך חיינו, שכן כל פליטה היא אנרגית חיים וככל שנחסוך כן יוטב, ולפיכך הם מצליחים להגיע לאורגזמות ללא פליטה. כמובן שלא נמצא לכך כל בסיס מדעי, מה גם שתוחלת החיים שלהם אינה ארוכה יותר למרות חסכנות זו... מדובר בפעולה נורמלית לחלוטין בכל הגילים גם אצל גברים וגם אצל נשים, רווקים ונשואים. כמעט כל המחקרים שנעשו בתחום מצביעים על כך שבין 80 ל- 95 אחוז מהגברים אוננו או מאוננים.

הצורך שאתה מתאר מצביע על בריאות מינית תקינה ותוססת ולדעתי אין סיבה להדחיק ולדכא צורך זה. להיפך, אך אינני רב. אוננות הינה תהליך טבעי, משחרר, מענג, מהנה, מרפה ואין שום סכנה באוננות. אין שום סיבה ל"הגמל" מכך. אין שום סיבה להפחית תדירות מסיבה כלשהי, בייחוד לא בגילך. שפיכה יומיומית אינה פוגמת לא באיכות הזרע ואינה מחלישה מבחינה בריאותית. נסה ליהנות מאוננות במקום לסבול ממנה.

שאלה

אני רווק בן 45. מגיל 18, אני עושה מין עם בת זוג או לחילופין מאונן שלוש פעמים ביום. כלומר, במשך 27 שנים עשיתי זאת ברציפות, יום-יום. לפני חצי שנה עשיתי בדיקה של ספירת זרע ונמצא שהוא תקין.

ברצוני לדעת האם הזרע שלי יכול להיגמר. האם יש קשר בין איכות הזרע ומצב המאגרים, לבין תדירות ומשך האוננות והשפיכות? האם כדאי לי להקפיא זרע עכשיו, כאשר הוא באיכות טובה, לטובת השנים שאזדקק לו, כאשר ארצה להתחתן ולהוליד ילדים?

אבי

תשובה

שלום לך אבי,

תדירות יחסי המין והאוננות שלך מצביעה על תיאבון ובריאות מיניים תקינים. כמעט כל המחקרים שנעשו בתחום מצביעים על כך שבין 80 ל- 95 אחוז מהגברים אוננו או מאוננים. גברים אינם בהכרח מאוננים פחות כשהם מתבגרים, או נמצאים בקשר זוגי.

פליטת זרע בתכיפות גבוהה (באוננות או ביחסי מין) מביאה לכך שהכמות הנפלטת קטנה יותר בשל דלדול זריז יחסית של המאגרים. אם תעשה הפסקה של מספר ימים, תשים לב שלאחר מכן הכמות עולה יחסית, שכן מחסני הייצור מתמלאים בתקופת הגמילה. עם זאת, עם עלות הגיל (ובייחוד החל משנות הארבעים) גם הכמות וגם עוצמת הזרימה יורדות, כחלק טבעי מתהליך ההתבגרות.

אם אתה אדם בריא הזרע שלך לא ייגמר וסביר להניח שגם תמשיך להיות פורה, כפי שגם נמצא בבדיקת הזרע שלך לפני חצי שנה. הקפאת זרע נדרשת באותם מקרים בהם גבר עומד לעבור טיפול שיגרום לפגיעה ביכולת ייצור הזרע, לדוגמא, לפני טיפול כימותרפיה למחלת הסרטן, או ניתוח גדול במהלכו תתכן כריתת האשכים. למזלך הטוב, אינך נדרש לכך. אני מאחל לך המשך הנאה ועתיד ארוך ופורה.

שאלה

אני בן 49, גרוש מזה שנתיים ומקיים יחסי מין סדירים עם חברה. בנוסף אני מאונן כפעמיים שלוש בשבוע. בתקופה האחרונה אני מרגיש שאני פולט מעט זרע ולא יוצא לי בזרם כמו בעבר. האם יתכן שבגלל שאני מאונן הרבה אני פולט מעט זרע ולא בזרם?

תשובה

תדירות יחסי המין והאוננות שלך מצביעה על תיאבון ובריאות מיניים תקינים. כמעט כל המחקרים שנעשו בתחום מצביעים על כך שבין 80 ל- 95 אחוז מגברים אוננו או מאוננים. בנוסף נמצא שגברים אינם מאוננים פחות כשהם מתבגרים או נישאים. האוננות ויחסי המין מספקים צרכים רגשיים ופיזיים שונים, אשר מובילים אל תוצר סופי (אורגזמה) דומה.

פליטת זרע בתכיפות גבוהה (באוננות או ביחסי מין) מביאה לכך שהכמות הנפלטת קטנה יותר בשל דלדול זריז יחסית של המאגרים. אם תעשה הפסקה של מספר ימים, תשים לב שלאחר מכן הכמות גדלה יחסית, שכן מחסני הייצור מתמלאים בתקופת ה"גמילה". עם זאת, עם עלות הגיל (ובייחוד החל משנות הארבעים) גם הכמות וגם עוצמת הזרימה יורדות, כחלק טבעי מתהליך ההתבגרות ובד"כ אין צורך בבדיקות מיוחדות או טיפול.


פרופ' רפי חרות מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך

לפרופ' חרותי ניסיון קליני עשיר בשיקום מיני, כולל טיפול בהפרעות חשק, בעיות זקפה, שפיכה מהירה ומעוכבת, בעיות אורגזמה ועוד תוך הקפדה על חיסיון רפואי ושמירה על דיסקרטיות. ייעוץ של פרופ' חרותי מוכר על ידי הביטוחים המשלימים של קופות החולים.





5,657 צפיותתגובה 1
bottom of page