top of page

אי אוננות מקשה עלי מאוד בשל היותי דתי, מה עושים?





שאלה

אני בחור מתחזק, וממש קשה לי להפסיק עם העניין הזה של האוננות. אני מנסה ולרוב לא מצליח. בפרט זכור לי יום כיפור שעבר, שהצלחתי להימנע מזה אך זה היה קשה מאוד, כל הזמן זזתי במיטה ונורא סבלתי. זו הייתה אחת הפעמים היחידות שהצלחתי להימנע מזה. זה בא לי בעיקר בבוקר ולפני שאני הולך לישון. לא תיארתי לי שכך יהיה. מה עושים?

תשובה

שלום לך אמנון ותודה על פנייתך,

כמטפל מיני קורה לא אחת שאני נתקל בשאלות של מטופלים הנובעות מאמונות ומיתוסים מוטעים בתחום האוננות. יתכן וחששך מהפגיעה בבריאותך נובע מאמונות תפלות הקשורות באיסורים החלים על פליטת זרע לשווא מטעמי מוסר. הבודהיסטים, לדוגמא, מאמינים שקצוב לנו מספר פליטות אבסולוטי למשך חיינו, שכן כל פליטה היא אנרגית חיים וככל שנחסוך כן יוטב, ולפיכך הם מצליחים להגיע לאורגזמות ללא פליטה. כמובן שלא נמצא לכך כל בסיס מדעי, מה גם שתוחלת החיים שלהם אינה ארוכה יותר למרות חסכנות זו... מדובר בפעולה נורמלית לחלוטין בכל הגילים גם אצל גברים וגם אצל נשים, רווקים ונשואים. כמעט כל המחקרים שנעשו בתחום מצביעים על כך שבין 80 ל- 95 אחוז מהגברים אוננו או מאוננים.

הצורך שאתה מתאר מצביע על בריאות מינית תקינה ותוססת ולדעתי אין סיבה להדחיק ולדכא צורך זה. להיפך, אך אינני רב. אוננות הינה תהליך טבעי, משחרר, מענג, מהנה, מרפה ואין שום סכנה באוננות. אין שום סיבה ל"הגמל" מכך. אין שום סיבה להפחית תדירות מסיבה כלשהי, בייחוד לא בגילך. שפיכה יומיומית אינה פוגמת לא באיכות הזרע ואינה מחלישה מבחינה בריאותית. נסה ליהנות מאוננות במקום לסבול ממנה.



פרופ' רפי חרותי


282 צפיות0 תגובות
bottom of page