top of page

לא נמשך לאשתי..

עודכן: 13 בספט׳ 2018

שאלה


אני בן 52, נשוי 28 שנים. בשלוש השנים האחרונות אשתי השמינה מאוד ולי זה מאוד מפריע. זה בא לידי ביטוי בזה שאין לי רצון ללטף אותה וגורם לכך שאינני נהנה לקיים איתה יחסים וגם מספר הפעמים ירד. כשאני רואה אותה עירומה (כשהיא יוצאת מהמקלחת או מתלבשת) אני ממש מפנה את המבט לכיוונים אחרים. מה עושים?


שלום לך,


אתה מתאר מצב של קשר ממושך עם שחיקה ושינויים חיצוניים שהובילו לחוסר משיכה, עד כדי מצב של דחייה והימנעות מקיום יחסי מין. זה קורה בהרבה קשרים באופן טבעי. אנשים משתנים עם השנים, רמת הגירוי הנדרשת כדי להגיע לעוררות מינית עולה ובמקביל המשיכה יורדת. הפרי שהיה אסור הופך למותר עד זרא והמאכל האהוב לתפל.

זוגיות ובייחוד החלק המיני שלה הם מרכיבים שיש לעבוד עליהם, ואם אשווה זאת לעגלה, זו עגלה שמטפסת במעלה ההר וצריך את שני בני הזוג כדי לדחוף אותה. זו לא עגלה שמתנהלת בעצמה במורד בסיוע כח הכובד בלבד. מכאן שחשובה מאוד תקשורת זוגית. סביר להניח שאם היית משתף את אשתך לפני שנתיים או לפני עשרה ק"ג נוספים בתחושותיך, ייתכן שכבר אז היתה פועלת על מנת להשקיע במראה החיצוני שלה. לא ברור האם אכן שיתפת את אשתך בתחושותיך? האם אתה חושש שהיא תפגע אם תשתף אותה? הייתכן שהיא קולטת את המבט שלך שבורח לכיוונים אחרים או את העובדה שאתה נמשך פחות ויוזם פחות?


לא שיתפת לגבי בסיס הקשר הזוגי והרגשי שלכם. פרט לדחייה פיזית, האם אתה אוהב אותה? מה אתה חש כלפיה? כמה היית מוכן להשקיע על מנת לשקם את הקשר המיני? מה בה מושך ומגרה אותך למרות ההשמנה והשינויים שעברה? ומה היא מרגישה כלפיך? עד כמה היא מודעת לתחושות שתיארת? אני בכוונה שואל הרבה שאלות, כי לכולן תשובות, אשר יכוונו למהות ההתערבות הטיפולית אליה תדרשו. אתה שואל מה עושים, כאילו יש איזו תרופת קסמים שתחזיר לך את אשתך צעירה, מושכת ורזה. אין כזו תרופה. ניתן לשנות פרטים טכניים, לדוגמה, לכוון את אשתך להפחית במשקל ולהתמיד בכך, להשקיע במראה חיצוני, להשקיע בטיפוח ולגרום לכך שתהיה מושכת יותר בעיניך, ללמוד לבנות מצבים ארוטיים. עם זאת, חשוב לעבוד במקביל על הבסיס הזוגי/רגשי ואת זה ניתן לעשות במסגרת טיפול מיני/זוגי, לפני שתגיע לנקודה בה אתה נדחה לגמרי ונמנע לחלוטין מיחסי מין.


פרופ' רפי חרות מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך

לפרופ' חרותי ניסיון קליני עשיר בשיקום מיני, כולל טיפול בהפרעות חשק, בעיות זקפה, שפיכה מהירה ומעוכבת, בעיות אורגזמה ועוד תוך הקפדה על חיסיון רפואי ושמירה על דיסקרטיות. ייעוץ של פרופ' חרותי מוכר על ידי הביטוחים המשלימים של כל קופות החולים.




760 צפיות0 תגובות
bottom of page