top of page

כאבים חזקים בעת קיום יחסי מין

עודכן: 24 בנוב׳ 2018

שאלה

אני בן 45 ובת זוגתי בת 42 לשנינו זהו פרק ב וכל אחד מאיתנו מתגורר בביתו עם ילדיו. אנחנו מכירים מזה כשנתיים ועד לאחרונה יחסי המין שלנו היו מאוד טובים לשנינו. מזה מספר חודשים הפסקנו לקיים יחסי מין עקב תלונותיה של בת זוגתי על כאבים בתוך הנרתיק בזמן החדירה. ברצוני לציין כי בת זוגתי רוצה מאוד לשכב איתי והיא רוצה לנסות ולבחון מחדש את התגובה שלה אבל בכל פעם הכאב חוזר והיא נכנסת לפחד ומאבדת את החשק. היא היתה אצל הרופא שמצא שהכל תקין וכי אין לה כל בעיה פיסית. מה עלינו לעשות? אנחנו מעוניינים להישאר ביחד אבל אולי נאלץ להיפרד.



תשובה

כאבים בתוך הנרתיק בעת קיום יחסי מין יכולים לנבוע ממגוון סיבות. מכיוון שאין לבת זוגתך כל בעיה פיסית נראה כי מדובר בבעיה רגשית המוצאת את ביטויה בצורה פיסית וכנראה קשורה גם למערכת היחסים שלכם. לעיתים יחסי המין מהווים שלוחה של מערכת היחסים הרגשית והיא מאותתת על קושי שנוצר ביניכם שהוא לאו דווקא מיני היות והייתה לכם מיניות טובה מאוד. אינך מתאר את היחסים ביניכם. האם לשניכם נוח להיות בקשר הזה בנפרד? איך אתם מרגישים אחד כלפי השניה? האם מתאפשרת שיחה פתוחה ביניכם בנושא זה ובשאר הנושאים? האם יש משהו פתוח ולא מדובר בין שניכם? האם יש מקום בקשר שלכם להבעת צרכים/רגשות?

אני מציעה לכם בתקופה זו להמשיך ולקיים יחסי מין אך ללא חדירה, כדי להשאיר את ההנאה המשותפת ולהימנע ממעגל החרדה והכאב שגורמים ביחד עם ניסיונות כושלים לחוסר חשק. במקביל, מומלץ שתפנו יחד לטיפול מיני זוגי אצל מטפל/ת מוסמכ/ת כדי לברר נושא זה ביניכם.


גב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


42 צפיות0 תגובות
bottom of page