top of page

שפיכה מוקדמת ותרופה בשם דפוקסטין

שמי עזרא, בן 60. שמעתי שיש תרופה חדשה נגד שפיכה מוקדמת בשם דפוקסטין והיא בשלב מתקדם של אישור. שאלתי אם יש כבר אישור לתרופה ואם צריך מרשם. התרופה השנייה זה תרסיס שעשו מחקר על גברים בריטיים ורשום שגודלו כגודל שפתון ושהוא יגיע לבתי מרקחת בתחילת 2007 ולא יהיה צורך במרשם. אין שם לתרסיס. שאלתי היא האם הגיע כבר לבתי מרקחת ומה שמו?





שלום לך עזרא ותודה על פנייתך!


בראשית תשובתי אספר קצת על שפיכה מהירה למען קוראים שאינם בקיאים בכך. מדובר במצב בו הגבר מרגיש שאינו יכול לשלוט בשפיכה ולגמור בזמן בו הוא בוחר בכך. יש המעדיפים להגדיר זאת בזמן, כלומר שפיכה בזמן שהוא פחות מדקה עד שתיים מרגע החדירה (תלוי מי מגדיר). יש אף כאלה המגדירים זאת לפי מספר תנועות אגן. מקור הבעיה על פי רוב פסיכוגני - סף גירוי נמוך, היסחפות, חוסר ריכוז, הרגל נרכש וכדומה..יש המדברים גם על מקור ביולוגי-כימי - חוסר איזון במערכת הסרוטונין במח, ובהתאם גם מפותחות תרופות, כגון דפוקסטין עליה שאלת. התרופה עדיין בשלבי מחקר מתקדמים ואין עדיין מועד משוער ליציאתה. תרופה זו תחייב מרשם רופא. משתמשים היום בתרופות דומות ממשפחת ה- SSRI, אשר משפיעות על מנגנון הסרוטונין במח (כגון, סרוקסאט, פבוקסיל).

קרמים ותרסיסים המבוססים על חומרים מאלחשים קיימים בשוק מזה שנים רבות. הם פועלים על ידי עמעום התחושה באבר המין הזכרי לפני קיום יחסי מין, כלומר איבר המין "מורדם" וזה אמור לעכב את השפיכה. התכשיר הספציפי עליו קראת עדיין בשלב המחקר ולדברי מפתחיו יצא למכירה בשוק אולי עוד שנתיים. לא ברור מה שונה בו לעומת תכשירים שכבר קיימים בשוק, כגון stud100 או ג'ל עזרקאין. תכשירים אלו מעכבים ומפחיתים מאוד את ההנאה ואינם ההמלצה שלי לטיפול בשפיכה מהירה. הדבר דומה לאקמול כאשר השן זקוקה לטיפול שורש ועל כן איני צופה מהפיכה.

טיפול הבחירה הוא טיפול מיני הכולל גם התייחסות למצוקה בה השופך המהיר מצוי, וגם עבודה על תקשורת מינית בין בני הזוג. בין השאר כולל הטיפול תרגול עצמי (ולאחר מכן עם בת הזוג) באוננות, ובהמשך בחדירה, בדרגות קושי הולכות ועולות. התהליך מתואר בפרוטרוט בספר של ד"ר הלן זינגר קפלן - פז"מ (כיצד להתגבר על שפיכה מוקדמת), בהוצאת 'ביתן'. מניסיוני, קשה ללמוד שליטה בשפיכה בלימוד עצמי, ורצוי איש מקצוע שיכול לבחון את התפתחות רמת השליטה ולקדם בהתאם. רשימת אנשי מקצוע ומרפאות מוסמכות לטיפול מיני ניתן למצוא באתר האיגוד הישראלי לטיפול מיני – באתר האיגוד הישראלי לטיפול מיני יש רשימה של סקסולוגים (מטפלים מיניים מוסמכים) וכן רשימת מרפאות מוסמכות בתחום הבריאות המינית. בחלקן הגדול יש סקסולוגים וניתן לקבל טיפול משולב.

פרופ' רפי חרות מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך

לפרופ' חרותי ניסיון קליני עשיר בשיקום מיני, כולל טיפול בהפרעות חשק, בעיות זקפה, שפיכה מהירה ומעוכבת, בעיות אורגזמה ועוד תוך הקפדה על חיסיון רפואי ושמירה על דיסקרטיות. ייעוץ של פרופ' חרותי מוכר על ידי הביטוחים המשלימים של כל קופות החולים.



2,949 צפיות0 תגובות
bottom of page