top of page

הערמונית והחשק המיני

עודכן: 16 באוג׳ 2018

שאלה


שלום רב,

אני אישה בשנות ה-60 פלוס במערכת זוגית עם גבר בן 60 פלוס במשך כ- 10 שנים. הכל היה טוב, וחיי המין שלנו היו בשמיים.... לאחרונה - בשנתיים האחרונות החל בן זוגי לסבול מבעיות בערמונית.

המצב מחמיר כל הזמן. הרופא נתן לו כדורים שמורידים לו את החשק המיני. כשאנחנו מקיימים יחסים הוא מענג אותי ואני נהנית מאוד, והוא יוצא מתוסכל מאוד, למרות שאני מנסה בכל הדרכים לענג אותו. לאחרונה, בחודשיים האחרונים, הוא העלה רעיון לצרף אשה נוספת כשאנחנו מקיימים יחסים, כיון שהוא טוען שכך יוכל להתגרות יותר ולהגיע לסיפוק. אני מסתייגת. מצד שני מאוד רוצה לעזור לו. האם ניתן לטפל בבעיה של הערמונית בלי לפגוע בחשק המיני? האם יש דרכים אחרות לטיפול?


תשובה


שלום רב,

הערמונית היא מבנה בלוטי במוצא שלפוחית השתן אשר נוטלת חלק בייצור נוזל הזרע. לא ציינת במפורש איזו בעיה יש לבן זוגך בערמונית, אך מתוך הפרטים שמסרת נראה שמדובר בסרטן הערמונית, שהוא הגידול השכיח ביותר בגברים - כשליש מכלל הגידולים אשר גורמים לכ- 10% ממקרי התמותה מסרטן בגברים. שכיחות סרטן הערמונית עולה עם הגיל: עד גיל 50 המחלה נדירה; בגיל 50-60 הסיכון לחלות בה הוא 2.5% ובגיל 70-80 השכיחות עולה ל- 9.7%.

האגינס גילה כי סירוס חולים עם סרטן הערמונית הביא לשיפור קליני במצבם ועל כך הוענק לו פרס נובל ב-1966, שכן בכך הוא הניח את הבסיס לטיפול ההורמונאלי בסרטן הערמונית. תאי סרטן הערמונית תלויים בטסטוסטרון להתרבותם, ובהיעדר הורמון זה הם מתנוונים. טיפול זה מיועד לחולים עם מחלה מתקדמת או לאחר כשלון שיטות טיפול אחרות. כנראה זו הקטגוריה בה נמצא בן זוגך, וכאן גם טמונה התשובה לשאלתך הראשונה – כנראה יש להמשיך בטיפול. הטיפולים הקיימים לסירוס כימי יעילים אך אינם נטולי תופעות לוואי והשפעות לא רצויות, וכך מופיעות תופעות לוואי כפי שאת מתארת, בינן ירידה קשה בחשק מיני והפרעות בזקפה. חשוב שהוא יתייעץ במרפאה בה הוא מטופל, שכן יש חלופות מתקדמות יותר אשר ייתכן ויתאימו לו ולמצבו.

סרטן ערמונית אינו מרשם להפחתת פעילות מינית או לירידה בהנאה ממנה. את בעצמך מציינת "כשאנחנו מקיימים יחסים הוא מענג אותי ואני נהנית מאוד". רבות נדרשתי במדור זה להתייחס לסוגיית הוספת צלע שלישית למשחק המיני. רק בשל העובדה שהוא מפנטז על שלישיה עם אישה נוספת, אינו מצביע על כך שהצעד הבא יהיה רצון שלו לבצע זאת. אולי הוא רק מפנטז. עולם הפנטזיות שונה מאוד מעולם המציאות. אנשים מפנטזים פנטזיות מגוונות ויוצאות דופן וחלק מהם אינם רוצים לממש אלא נהנים מהן רק כפנטזיה. בפנטזיה לא צריך להתמודד עם התוצאות של ההתנסויות ועם הרגשות שמציפים בעקבות ההתנסות אבל במציאות כן.

יתכן וההסתייגות שלך להכניס אשה נוספת למיטה מוצדקים, כי קשה מאוד לצפות איזה תגובות רגשיות יהיו לכם בסיטואציה זו. חלק גדול מזוגות שניסו מין בשלישיה לא התעמקו בנושא מראש, אלא נכנסים לזה מתוך סקרנות ורצון לגוון ואז המומים מעצמת הרגשות הקשים של קנאה ורכושנות שעולים תוך כדי. ברוב המקרים מצבים כאלה עשויים לגרום נזק ועשויים לפגוע בקשר הזוגי. עם דמיון, תקשורת פתוחה והשקעה אפשר להמשיך לגוון בתוך הקשר. כאמור, בעיית החשק והגירוי שלו נובעת מהטיפול התרופתי שהוא מקבל ולא צפוי שינוי דרמטי על ידי הוספת אישה נוספת אל מיטתכם. אם בכל זאת תחליטו שאתם רוצים לנסות שלישייה, זכרו להגן היטב קודם לכן על הזויות שלכם וכמו כן לקיים מין מוגן.


 

פרופ' רפי חרותי מומחה ברפואה שיקומית, סקסולוג מומחה ומטפל מיני מוסמך.

לפרופ' חרותי ניסיון קליני עשיר בשיקום מיני, כולל טיפול בהפרעות חשק, בעיות זקפה, שפיכה מהירה ומעוכבת, בעיות אורגזמה ועוד תוך הקפדה על חיסיון רפואי ושמירה על דיסקרטיות. ייעוץ של פרופ' חרותי מוכר על ידי הביטוחים המשלימים של כל קופות החולים.

קרא אודות פרופ' רפי חרותי [קליק] לקביעת תור מקוון דרך האתר [קליק]


81 צפיות0 תגובות
bottom of page