top of page

ערמונית, ואי פליטת זרע

עודכן: 13 בינו׳ 2019


שלום רב,

אני בן 59. לפני שנה עברתי ניתוח ערמונית ומאז אין לי פליטת זרע. מסיבה זו אינני נהנה מיחסי מין. הדבר מאוד משמעותי לגביי.

אבקש לדעת האם יש דרך להמשיך ליהנות מהאורגזמה למרות שאין לי פליטה? הדבר מביך אותי גם מול בת הזוג שלי. מה לעשות?

מוטקה.




למוטקה שלום,

בשאלתך חסרים פרטים על מחלות נוספות מהן אתה סובל וטיפולים נלווים אותם קיבלת (כגון כימותרפיה, טיפול הורמונלי או הקרנה). למרות האמור, ידוע שניתוח לכריתת הערמונית עשוי לפגוע בתפקוד המיני, בשל פגיעה בקצות העצבים המקומיים המגיעים אל איבר המין ואחראים על הזקפה והשפיכה. עם זאת, במצבים מסוימים תתכן שפיכה אחורית, לכיוון שלפוחית השתן. קיימים ניתוחים מתקדמים יותר בהם נעשה ניסיון לשמר אותם עצבים, אך גם ניתוחים אלו לא מוצלחים תמיד. גם לטיפולים הנלווים, למחלה עצמה ולמצבך הנפשי השפעה רבה על החשק המיני ומצב הזקפה.

העובדה שבעקבות ניתוח כריתת הערמונית אינך פולט זרע במהלך האורגזמה אינה צריכה לפגוע ביכולת שלך ושל אשתך להנות מיחסי-מין. האורגזמה היא תופעה שמתרחשת בשיא הריגוש המיני ואינה קשורה בפליטת הזרע. מאחר ובעבר, שתי התופעות קרו במקביל,יתכן שאתה רגיל להרגיש הנאה מהשילוב של שתי הפעולות וכרגע, צריך "ללמד" את הגוף הנאה מסוג קצת שונה. הדבר בהחלט אפשרי, בייחוד בהתחשב בכך שהקשר המיני שלכם נמשך למרות הקושי, שכן זוגות רבים מוותרים על חיי מין ברגע שהתפקוד של אחד מבני הזוג נפגע. במידה ואתם זקוקים לעזרה של איש מקצוע - ניתן לפנות לטיפול רפואי ועל פי הצורך ניתן לשלב טיפול מיני לשיפור המיניות והזוגיות. קיימות אופציות טיפול רבות, הן לשיפור החזשק והן לשיפור הזקפה ע"י טיפול תרופתי מתאים וטיפול פסיכו-סקסואלי תואם. אין לוותר על נושא חיי המין ובהחלט יש טעם לפנות לטיפול - פגישה אחת או מספר פגישות עשויות לחסוך הרבה עוגמת-נפש!


לבת זוגו של מוטקה,

מדבריו של מוטקה עולה שהשינוי שחל במיניות שלו גורם לו למבוכה כלפייך, ויתכן ומפריע לך להנות מיחסי-מין. ההתאמה למצב החדש דורשת שינוי "בראש" יותר מאשר בגוף. שינוי כזה אורך לעיתים זמן ומצריך פתיחות וסבלנות משני הצדדים. תמיד ניתן להיעזר באיש מקצוע וחשוב שתפנו יחד כדי שגם לרגשותייך יהיה ביטוי.

אחוז הפונים לקבלת טיפול מיני מקרב הסובלים מבעיות בתפקוד מיני נמוך, בעיקר בשל מחסום הבושה והמחשבה שבריאות מינית הינה "מותרות" לעומת בעיות רפואיות אחרות. בריאות מינית מהווה חלק חשוב מאוד ממצב הבריאות הכללי, ותקינותה אף תורם לבריאות נפשית, על כן כדאי שתסייעי למוטקה להתגבר על מחסום הבושה ותעודדי אותו לגשת יחדיו לטיפול בהקדם אפשרי. רצוי לפנות לטיפול במרכז רפואי אשר מוכר ומוסמך לכך, ולהימנע מפנייה למרפאות אשר אינן עומדות בתקנים.

פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עו"ס ומטפלת מינית מוסמכת, אישי – המרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.

לפרופ' חרותי ניסיון קליני עשיר בשיקום מיני, כולל טיפול בהפרעות חשק, בעיות זקפה, שפיכה מהירה ומעוכבת, בעיות אורגזמה ועוד תוך הקפדה על חיסיון רפואי ושמירה על דיסקרטיות. ייעוץ של פרופ' חרותי מוכר על ידי הביטוחים המשלימים של כל קופות החולים.





306 צפיות0 תגובות
bottom of page