top of page

תחילת הדרך

עודכן: 5 ביוני 2018

אני בן 21 וחברתי בת ה-20 להבדיל ממני איבדה כבר את בתוליה. ככל שאנחנו מתקדמים לשלב יחסי המין חששי הולך וגובר. כאשר אני מאונן אני גומר תוך דקה בלבד ולכן אני חושש מהתגובה של חברתי כאשר נקיים יחסי מין בפעם הראשונה. חברתי מנוסה יותר ממני בסקס והייתה כבר עם מספר גברים לפני. מה עלי לעשות? האם כדאי ליטול ויאגרה כבר בגילי?




שלום לך,


החשש מהפעם הראשונה מובן ומשותף לרבים. אתה חושש שמא תגמור מהר מדי (כי באוננות זה כך), שמא לא תענג את חברתך (כי אתה חושש מתגובתה), שמא תפגין חוסר התנסות (כי חברתך מנוסה יותר ממך). אתה שואל מה לעשות. אתה גם מתלבט האם ליטול ויאגרה. ראשית חשוב שתשתף את בת זוגך לגבי חששותיך, שכן תקשורת זוגית תורמת מאוד לתקשורת מינית ואלו חשובים ליחסי המין בריאים ומענגים יותר. נראה שאתה בעיקר ממוקד בביצועים שתפגין ביחסי המין. המטרה העיקרית ביחסי מין הינה הנאה ועינוג הדדי. היתרון של חברתך עשוי להוות יתרון, שכן היא יכולה לשתף אותך מה מענג אותה, מה חשוב לה באינטימיות ומדוע היא מתקדמת בקשר איתך, למרות שעדיין לא היו "ביצועים".

מניסיוני כמטפל מיני אשתף אותך שעיקר הנאתן של רוב הנשים אינה נובעת בהכרח מקשיות הפין, גודלו, חודרניותו, הזמן עד השפיכה וכן הלאה. עיקר הנאתן נובעת מהאינטימיות שבאקט. מבחינת רובן המשחק המקדים הוא המשחק העיקרי. אם תבין נקודה חשובה זו בתחילת חייך המיניים, תבין שעיקר יכולותיך כמענג וכפרטנר מיני טמונות בין האוזניים ולא בין הרגליים. כלומר, ויאגרה ודומותיה בשלבים אלו מיותרים. אל תנסה להגיע לזקפה בכל מחיר. הניסיון להגיע לזקפה עשוי להשיג תוצאה הפוכה, להלחיץ ולהוביל לחרדת ביצוע, כלומר מצב של חרדה מפני קיום יחסי מין.

נסה עם חברתך ליהנות מהיכולות שלכם שאינן קשורות באיבר המין, כלומר לענג ולהתענג ממגע אינטימי שאינו כרוך דווקא בחדירה, כגון, ליטופים, חיבוקים, נשיקות, עיסויים ועוד כיד הדמיון הטובה. במידת הצורך תוכל להיעזר בטיפול מיני במסגרת מרפאה לבריאות מינית


פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


#ליאורה_רכס_סקסולוגית


אישי – מרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.


16 צפיות0 תגובות
bottom of page