top of page

האם משחק תפקידים מדי פעם בסגנון סאדו מאזו נורמאלי?

עודכן: 12 במרץ 2018

שאלה


האם משחק תפקידים מדי פעם בסגנון סאדו מאזו נורמאלי?


מירי ואבי.


תשובה


סקס מסוג סאדו-מזו (סדיסטי-מזוכיסטי או בקיצור BDSM, הכולל גם קשירות ושליטה – Bondage Discipline Sado & Maso) הוא כזה בו יש הסכמה הדדית לקיים משחקים, אשר מבוססים על מצבי פנטזיה של שליטה וכניעה. אחד מבני זוג "כופה" בהסכמה את רצונו/ה על השני להתנסות בפעילויות הכרוכות בכאב פיזי, אי נוחות או בעוצמה, עד שהשני נותן את האות להפסקה. בסקס מסוג זה מטשטשים הגבולות בין עונג לבין כאב. אם לתת לך תשובה קצרה האם מדובר בסקס "נורמלי", הרי התשובה בהחלט כן. מדובר בהתנהגות מינית בין בגירים הנעשית בהסכמה מליאה. להתנהגות מינית בהסכמה גוונים רבים (כולל BDSM), ובסופו של יום מה שקובע זה מה מתאים לבני הזוג.


אותה הסכמה הדדית היא זו שמבדילה בין BDSM לבין הטרדה, התעללות ותקיפה, בדיוק כמו שהסכמה מבדילה בין סקס לבין אונס. BDSM עשוי לכלול פעולות הדדיות - גופניות או נפשיות, ועלול לגרום כאב, אך לא נזק פיזי או רגשי. במהלך פעילות כזו עשויות להתרחש תאונות, בדיוק כמו בכל פעילות גופנית אחרת, אך זה שונה מהתעללות. BDSM עשוי להעצים הנאה מינית ולבטא נושאים חבויים של כוח ושליטה, אשר מהווים חלק מאינטימיות אנושית. אמון ממלא תפקיד חשוב בפעילות מסוג זה, וגם חושניות והדדיות. השותפים לאקט חייבים לתקשר לפני שהם מתחילים סשן (כלומר, מפגש שחלקיו מתוכננים מראש), ללמוד מה כל אחד אוהב או רוצה לנסות ומה לא היו רוצים בשום מצב. לעתים יש כינויים לבעלי תפקידים בסשן, כגון, מלכה, שפחה, אדון, עבד וכדומה.



כאשר עוסקים ב- BDSM חשוב לקבוע מראש מילה בטוחה, כזו שהיא ייחודית ואינה מחוברת למה שקורה במהלך הפעילות. שימוש במילה הבטוחה הוא אות להפסקה עבור הצד השני. בגלל הכח, הכאב אך גם העונג הקשורים (תרתי משמע) לדינמיקה של ה- BDSM, מילים כמו "עצור/עצרי", "לא, לא", "זה כואב" וכד' אינן מתאימות לשמש כמילים בטוחות. כדאי לשקול מילים ייחודיות שקל לצדדים לזכור ואשר מנותקות מההקשר המיני, כמו מנגו, סבתא או איינשטיין.


אם אינך בטוחה היכן לשים את הגבול, נסי לפנטז על כך לפני שאת מתנסה. אם בפנטזיות שלך את מרחיקה מעבר לגבולות ההתנהגות שלך, זה בסדר, כי זה בדיוק המשמעות של פנטזיה – קרקע רגשית לבדיקת הגבולות. אם הפנטזיות שלך מרתיעות אותך, כי את חוששת שאת עלולה לפעול לפיהן, זה מספק מידע חשוב על עצמך ועל הגבולות שלך. זכרי, גם אם את נשלטת את בשליטה. אם את לא בשליטה, זה לא BDSM.

נקודת התחלה טובה למתחילים ולמתקדמים הינה באמצעות פורומים באינטרנט, הכוללים הסברה לפעילות סאדו מזוכיסטית בטוחה ובריאה, מהווים מקום לדון על אתיקה, מוסר, וסיכונים פיזיים ונפשיים ביחסים סאדו מזוכיסטים, וכן דרך לחלוק פנטזיות, התנסויות ולהתייעץ על שליטה וכניעה.



פרופ' רפי חרותי





276 צפיות0 תגובות
bottom of page