top of page

עקמת באיבר המין

שאלה


אני חייל בן 20. איבר מיני בזמן זקפה עקום. מעולם לא קיימתי יחסי מין, אבל עכשיו כשיש לי חברה אני מפחד שהדבר יפריע מאוד בזמן החדירה ויביך אותי. ברצוני לדעת האם תופעה זו טבעית אצל גברים. האם זה יכול להפריע בזמן חדירה והאם זה דורש טיפול מיוחד?


תשובה



בדומה לאיברים אחרים בגופך (כולל אף, שפתיים, אזניים וכדומה), גם הפין אינו סימטרי ובא בצורות וגדלים שונים: יש ארוכים וקצרים, עבים ודקים, חלק פונים ימינה וחלק פונים שמאלה. כמעט ואין פין ישר לחלוטין. עקמת יכולה להיות בכל מישור. ברוב המקרים העקמת קלה ואינה מלווה בבעיות כלשהן בתפקוד מיני, אלא אם כן הסטייה רבה במידה המקשה טכנית על חדירה וקיום יחסי מין (אבל זה יחסית נדיר), או במידה והבעיה נפשית (דימוי עצמי שלך).

בשל היותך חסר נסיון לחלוטין, קל להבין את החשש והמבוכה שלך מהפעם הראשונה. רצוי שתבנה בהדרגה מצבי אינטימיות עם חברתך המבוססים על כבוד הדדי, אמון, אהבה ולאו דווקא על מאפיינים אנטומיים. סביר להניח שאם היא אוהבת אותך, על מכלול מרכיבי האישיות שלך, הרי זווית איבר המין שלך לא תשנה הרבה מבחינתה, ממש באותה מידה שגודל השפתיים הפנימיות של הפות שלה אינו מטריד אותך. זה יסייע במידה רבה להפחתת המבוכה.

לידיעתך, ואיני חושב שזה המקרה - אם אכן זווית העקמת חריגה, דהיינו בדרגה המקשה על חדירה או מלווה בכאב (בכלל או בעת קיום יחסי מין) - כדאי שתיבדק ע"י אורולוג במסגרת קופת החולים שלך. רצוי להיבדק גם במקרים בהם מדובר בעקמת חדשה ומתקדמת. עדיף שתגיע בלווית תמונות של הפין בתפארתו מזווית המדגימה את העקמת (וקל לבצע זאת בעידן המצלמה הדיגיטלית). במידת הצורך קיים ניתוח קל ופשוט (בשם נסביט), שבמהלכו מיישרים את הפין (ויתכן גם קיצורו בכס"מ), אם כי ברובם המוחץ של המקרים אין צורך בכך. אם קיימת הצדקה רפואית לביצוע הניתוח (כלומר, אם זווית העקמת חריגה) קופת החולים משתתפת בדרך כלל בעלותו.


פרופ' רפי חרות מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך

לפרופ' חרותי ניסיון קליני עשיר בשיקום מיני, כולל טיפול בהפרעות חשק, בעיות זקפה, שפיכה מהירה ומעוכבת, בעיות אורגזמה ועוד תוך הקפדה על חיסיון רפואי ושמירה על דיסקרטיות. ייעוץ של פרופ' חרותי מוכר על ידי הביטוחים המשלימים של כל קופות החולים.


1,833 צפיות0 תגובות
bottom of page