top of page

צעצועי מין

עודכן: 5 ביוני 2018

אני מעוניין לקנות צעצוע מין, עדיף שרוול פין לאוננות ואני רוצה לדעת אם השימוש בצעצוע כזה (עם ויברטור או בלעדיו) בטוח ואם אני יכול לגרום נזק לאיבר המין שלי איכשהו או אם יש סיכונים כלשהם בשימוש בסוגים שונים של מכשירים כאלה. אני לא חושב שיש סיכונים כלשהם חוץ מתגובות אלרגיות או אם לא משתמשים במספיק חומר סיכה, אבל אני לא בטוח.

אריאל



שלום אריאל

חשוב לשקול מספר נתונים טרם רכישת צעצוע מין - איכות המוצר, העיצוב והחומרים ממנו הוא עשוי. אין פיקוח מספק על איכות צעצועי מין על כן חשוב שהצרכן ידע מה לחפש וממה להימנע. אם תלך לחנות מוכרת ומכובדת ייתכן וזה יסייע לך להימנע מצעצועי מין באיכות נמוכה. מטעמים מובנים לא אוכל לנקוב בשמות, אך כדאי שתחפש חנויות, אתרים או מותגים המציעים אחריות ואפשרות להחליף את המוצר. חפש חנות בה המוכר/ת בעל ידע על המוצרים. אם אתה פתוח וחופשי תוכל להתייעץ עם חברים שרכשו בעצמם צעצועי מין או התייעץ באופן אנונימי בפורומים אשר עוסקים במיניות (ויש הרבה כאלו).

לעתים קרובות כדאי להשקיע קצת יותר כסף ולהשקיע במוצרים מסיליקון, נירוסטה או זכוכית חסינה (בהתאם לסוג הצעצוע), אותם ניתן לחטא מבלי לפגוע בצעצוע. סיליקון וזכוכית הם היפו אלרגניים. צעצועים שעשויים ממוצרים אחרים, כגון "ריבת גומי" או לטקס יכולים להיות נחמדים, אך גם להיפגע בשימוש ובמקרים מסוימים לגרום גירוי עורי, או שיהיו רעילים וקשים לחיטוי.

סוג הצעצוע גם מהווה שיקול. ציינת שאתה מעוניין בשרוול פין באמצעותו תוכל לאונן. "שרוול אוננות" מחקה גודל, צורה ותחושה של החלק הפנימי של נרתיק, פי הטבעת, ולפעמים גם פה. בדרך כלל נעשה שימוש בחומר סיכה. צעצועים אלה יכולים לספק חלופה במקרים מסוימים. בעת רכישה יש לשקול את קלות ונוחות הניקוי; האם שני הקצוות פתוחים? האם ניתן להפוך את השרוול כלפי חוץ לשטיפה? שטיפה במים וסבון וייבוש הצעצוע ביסודיות לאחר כל שימוש ישמרו את הצעצוע זמן ארוך יותר.

שיקולי בטיחות (והנאה) נוספים כוללים: האם השרוול רוטט או שיש לו חלקים נעים? אם כן, כנראה יש סוללה או חיבור לטעינה בחשמל, ולכן אינו בטוח לשימוש במקלחת או באמבטיה. אם תחפוץ להתענג מתחת למים רצוי שתחפש צעצועים עמידים למים. כמו כן - מהו חומר הסיכה המתאים? שימוש בקרם או שמנים על לטקס אסור כמו גם שימוש חומר סיכה על בסיס סיליקון על צעצועי סיליקון. זה גורם לנזק בלתי הפיך לצעצועים. חומרי סיכה על בסיס מים יעשו היטב את העבודה.

לא משנה איזה צעצוע תבחר, זכור כי איבר המין עשוי מרקמה עדינה שעשויה להיפגע. הימנע מלהכניס את הפין לחורים שעשויים להיות קטנים מדי, השתמש בהרבה חומר סיכה (חיכוך ושפשוף רב עשוי גם להזיק), ושטוף את עצמך ואת הצעצוע באופן קבוע. אתה מוזמן ליהנות ומקווה שהצעצוע מהווה השלמה מענגת, אך לא תחליף לעולם האמיתי!

פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


#ליאורה_רכס_סקסולוגית

אישי – מרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.


99 צפיות0 תגובות
bottom of page