top of page

גודל איבר של חבר שלי..


שלום,

אני בת 35, התחלתי לצאת עם בחור בן 40. בסוף הדייטים הראשונים שהתנשקנו, ונהניתי מאוד מהנשיקה שלו, שמתי לב שכשהוא מצמיד אותי אליו אני לא מרגישה כלום... בדרך כלל בסיטואציות כאלו מרגישים בליטה במכנסים של הגבר. כשנכנסנו למיטה, גיליתי למה... יש לו ממש קטן. קראתי שאיבר מין ממוצע הוא בן 12-13 ס"מ בזקפה. כשאני לופתת את כף ידי על האיבר שלו, כל מה שנשאר זה הכיפה...כלומר, איבר המין שלו הוא בין 8-10 ס"מ בזקפה, וגם מאוד מאוד דק. וגם הזקפה שלו מוזרה ולא מי יודע מה חזקה, והצורה של איבר המין שלו מוזרה. עם הרבה כלי דם בולטים. כשהוא חודר אלי אני לא מרגישה כלום. זה כאילו חדר אלי אפונה. אני לא יודעת מה לעשות. אני מרגישה כאילו אני בפרק בסקס והעיר הגדולה. זה ממש מתסכל. הוא מקסים, ואחלה בחור, ויש לי כימיה איתו בהרבה תחומים. זה גם לא שאני צריכה משהו עם זין ענק (למרות שחלק גדול מהאקסים שלי בשנים האחרונות היו מאוד מבורכים וזה היה נפלא). אבל כל כך קטן ולא מורגש? הוא כנראה יודע שיש לו בעיה ומנסה לפצות בדרכים אחרות, וזה מאוד מהנה... אבל לא ממש תחליף. חשבתי גם על דילדו או ויבראטור אבל גם זה לאורך זמן לא תחליף מה גם שאני לא חובבת גדולה של אביזרי מין.

שואלת אלמונית


שלום לשואלת האלמונית,

גודל הפין מטריד גברים מאז ומתמיד וגם את בני ובנות הזוג שלהם. לפי קריטריונים רפואיים פין נחשב תקין במידה ואורכו יותר מ- 6.5 ס"מ במתיחה מקסימאלית (כשהוא רפוי) או יותר מ- 10 ס"מ בזקפה מלאה. טווח ממוצע בזקפה הינו 10-14 ס"מ (כאשר המדידה נעשית בחלק העליון של הפין מהבטן עד לקצה הכיפה). כלומר, הנתונים שמסרת נכונים ואכן לבן הזוג שלך איבר קטן מהממוצע. כלי דם בולטים בעת זקפה זה טבעי ונורמאלי, שכן בעת עוררות מינית זורם דם רב אל האיבר, מה שגורם להבלטת כלי הדם. נשאלת השאלה האם הוא מרגיש שאת לא נהנית בזמן החדירה? האם שוחחתם על הנושא? חשוב מאוד שתדברו בפתיחות על החוויות המיניות שלכם כדי להכיר אחד את השני, לכוון אחד את השני איך לגעת ואיך להתנועע, וכדי להתחשב בצרכים השונים של כל אחד מכם. יש הבדלים בהנאה המינית של גברים ונשים בגלל הבדלים במבנה המח, במבנה אברי המין, הבדלים גופניים אחרים (כמו הבדלים הורמונאליים) ובגלל חינוך שונה.


טיפול מיני וזוגי - פרופ' רפי חרותי, גב' ליאורה רכס, מומחים לטיפול מיני וזוגי
גודל איבר של חבר שלי


נשאלת השאלה האם הגודל קריטי עבורך או שמא מה שמחובר אל האיבר ומה שעושים איתו חשובים יותר? את בעצמך מדווחת ש- "נהנית מאוד מהנשיקה שלו... הוא מקסים ואחלה בחור, ויש לי כימיה איתו בהרבה תחומים. זה גם לא שאני צריכה מישהו עם זין ענק... (הוא) מנסה לפצות בדרכים אחרות, וזה מאוד מהנה...". נראה שהוא מודע לגודלו של איבר המין, מתפקד עם המעט שקיבל, מנסה לפצות בדרכים אחרות וכנראה מצליח. אולי הגישה שאת מציגה בשאלתך נובעת ממיתוסים נפוצים ש"גדול יותר הוא טוב יותר", מה שאינו בהכרח נכון.


חלק מהתסכול שלך נובע מהשוואה לחברים קודמים, אשר בורכו. כ- 80-85% מהנשים אינן מסוגלות לגמור מחדירה, בלי קשר לגודל איבר המין של בן זוגן. הן צריכות גירוי ישיר על הדגדגן. בנוסף, בחלק הפנימי של הנרתיק מיעוט עצבים, כלומר איבר ארוך יותר אינו בהכרח מענג יותר בעומק הנרתיק. נסי לבדוק עם בן זוגך מה מלבד הגודל גורם לך הנאה. שינוי תנוחות, מין אוראלי הדדי (תוך שימוש בגיוון – שימוש בשפתיים, לשון, פה, נשימות ואצבעות). הראי לו איזה תנועות, קצב, מידת לחץ מתאימים ומענגים אותך. סייעי לו לגלות עוד דרכים לענג אותך גם ללא חדירה, לדוגמא, על ידי גירוי הדגדגן, תוך הנחייתך לדרך הנכונה והנעימה עבורך. יש כאלו שמרגישים נח ונהנים יותר דווקא עם חדירה חלקית בזמן מגע אוראלי, אנאלי או וגינאלי. בזמן שאתם מתנסים ומשחקים, שתפו זה את זו בהרגשותיכם, מה נעים ומה לא. זה לא אומר שצריך לפתח דיון מקיף בחדר המיטות, אלא פשוט להשתמש במילים מכוונות: "עמוק יותר", "לא כל כך עמוק", "מהר יותר", "חזק יותר" וכיד הדמיון הטוב.


כאן אני משאיר אותך עם סוג של משא ומתן בינך ובין עצמך. גודל האיבר הינו נתון שלא ניתן לשינוי. אם נתייחס לספרות רפואית מדעית, המתבססת על עובדות ותוצאות מחקרים מבוקרים, הרי שאין אף גלולה או שיטה טבעית להגדלת איבר המין. אותם אתרים באינטרנט (או במודעות בעיתונים), אשר עוסקים בהגדלת הפין בדרכים מופלאות הינם למטרות רווח, וכך גם השיטות המוצעות בהן. מדובר בהונאה, רמאות וניסיון לנצל תמימותם של גולשים, הנבוכים לפנות לטיפול מקצועי. התייחסי אל גודל האיבר כמו שאת מתייחסת אל מדדים אחרים שחשובים עבורך כשאת בוחרת בן הזוג – הומור, גובה, צבע עיניים, מצב כלכלי וכן הלאה והלאה.


גם לגבי כל אחד ממדדים אלו ואחרים התפשרת בעבר. אין בן זוג מושלם. נסיך על סוס לבן קיים באגדות. האם שאר יתרונותיו של בן זוגך אינם מפצים על גודל האיבר שלו? האם ההנאה המינית שהוא גורם לך והדרכים בהן הוא מענג אותך אינן מחפות? ייתכן ובאמת זה משהו קריטי וחשוב עבורך, שאינו ניתן לפיצוי ו/או גישור. ייתכן שלמרות חוסר חיבתך לאביזרי מין, תשקלי בחיוב שימוש בדילדו גדול פה ושם, כי שאר היתרונות שהבחור מציע רבים. אין תשובת בית ספר ורק את עם עצמך תוכלי להחליט אם את מתפשרת על בן זוג נמוך/גבוה מדי, רזה/שמן מדי, טיפש/חכם מדי או עם איבר מין גדול/קטן מדי.

פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עו"ס ומטפלת מינית מוסמכת.

אישי – המרכז לטיפול מיני, זוגי ופרטני, תל-אביב.



21,053 צפיות0 תגובות
bottom of page