top of page

הקשר בין מאגרי הזרע, אוננות ושפיכה

עודכן: 12 במרץ 2018


האם הזרע שלי יכול להיגמר. האם יש קשר בין איכות הזרע ומצב המאגרים, לבין תדירות ומשך האוננות והשפיכות?



שאלה


אני רווק בן 45. מגיל 18, אני עושה מין עם בת זוג או לחלופין מאונן שלוש פעמים ביום. כלומר, במשך 27 שנים עשיתי זאת ברציפות, יום-יום. לפני חצי שנה עשיתי בדיקה של ספירת זרע ונמצא שהוא תקין.

ברצוני לדעת האם הזרע שלי יכול להיגמר. האם יש קשר בין איכות הזרע ומצב המאגרים, לבין תדירות ומשך האוננות והשפיכות? האם כדאי לי להקפיא זרע עכשיו, כאשר הוא באיכות טובה, לטובת השנים שאזדקק לו, כאשר ארצה להתחתן ולהוליד ילדים?


אמנון.



תשובה

שלום לך אמנון ותודה על פנייתך,


כמטפל מיני קורה לא אחת שאני נתקל בשאלות של מטופלים הנובעות מאמונות ומיתוסים מוטעים בתחום האוננות. יתכן וחששך מהפגיעה בבריאותך נובע מאמונות תפלות הקשורות באיסורים החלים על פליטת זרע לשווא מטעמי מוסר. הבודהיסטים, לדוגמה, מאמינים שקצוב לנו מספר פליטות אבסולוטי למשך חיינו, שכן כל פליטה היא אנרגיית חיים וככל שנחסוך כן יוטב, ולפיכך הם מצליחים להגיע לאורגזמות ללא פליטה. כמובן שלא נמצא לכך כל בסיס מדעי, מה גם שתוחלת החיים שלהם אינה ארוכה יותר למרות חסכנות זו... מדובר בפעולה נורמלית לחלוטין בכל הגילים גם אצל גברים וגם אצל נשים, רווקים ונשואים. כמעט כל המחקרים שנעשו בתחום מצביעים על כך שבין 80 ל- 95 אחוז מהגברים אוננו או מאוננים.


הצורך שאתה מתאר מצביע על בריאות מינית תקינה ותוססת ולדעתי אין סיבה להדחיק ולדכא צורך זה. להיפך, אך אינני רב. אוננות הינה תהליך טבעי, משחרר, מענג, מהנה, מרפה ואין שום סכנה באוננות. אין שום סיבה ל"הגמל" מכך. אין שום סיבה להפחית תדירות מסיבה כלשהי, בייחוד לא בגילך. שפיכה יומיומית אינה פוגמת לא באיכות הזרע ואינה מחלישה מבחינה בריאותית. נסה ליהנות מאוננות במקום לסבול ממנה.



פרופ' רפי חרותי


359 צפיות0 תגובות
bottom of page