top of page

הקשר בין סכרת לחשק לקיום יחסי מין


שאלה

אני בן 60 וסובל מסכרת, מטופל באינסולין Lantos בעבר השתמשתי במכשיר ואקום ולאחר מכן בהזרקות, הייתי מטופל במרפאת "און" אך מאחר ואיני מעוניין להזריק (זה תהליך שמוריד את החשק והרצון) ברצוני לשאול האם כדאי להשתיל תותב? אם כן איזה? מה עלות של תותב מומלץ, או האם כדאי לרדת מהעניין ולהתענג על העבר?

(האם שם האינסולין נכון? כן. והאם תוכל להתייחס ולהסביר גם מה הן ההזרקות – כן. אני מניחה שלא כל הקוראים יודעים – גם אני מניח כך. אגב, אפשר "לשדך" את עמוס לחברה של שאול וליהפך. תהיה התאמה מינית...




תשובה

שלום לך עמוס ותודה על פנייתך,

כמחצית מכלל הגברים החולים בסוכרת מדווחים על דרגה כזו או אחרת של הפרעות בזקפה. מחלת הסוכרת עשוייה לגרום להפרעות בזקפה בשתי דרכים – באמצעות גרימת נזק לעצבים המגיעים אל הפין וע"י גרימת נזק לעורקי הפין. קיימים טיפולים שמטרתם בעיקר להגביר את זרימת הדם לפין, למרות הנזק הקיים. עד לכניסת כדור הויאגרה לשוק ב- 1998 הטיפול המקובל לכשל זקפתי היה הזרקת תרופות לאיבר המין (כגון, קברג'קט). העקרון של חומרים אלו הוא היותם וזו-אקטיביים – או בעברית פשוטה: מגבירי זרימת דם. לדעתי, כדאי שתנסה טיפול זה שוב, שכן מדובר בטיפול שמרני, אשר אם נעשה נכון – אינו מוריד את החשק והרצון. יש מזרקים אוטומטיים אשר יכולים לפשט את התהליך אף יותר מכך. חשוב לקבל הדרכה מדוקדקת, הן לצורך התאמת מינון והן על מנת לרכוש טכניקה טובה למניעת סיבוכים עתידיים.

לעומת זאת, כאשר בהשתלת תותב עסקינן, מדובר בניתוח בלתי הפיך, שכן במהלכו מרוקנים את כל רקמת הפין הפנימית ושמים תותבים המדמים את הזקפה. עלות התותב נקבעת לפי הסוג שאתה בוחר ומגיעה לאלפי שקלים. בחולי סוכרת אחוז הסיבוכים גבוה יותר בשל הסיכון לזיהומים. תוכל להתייעץ לגבי ניתוח כזה עם אורולוג במרפאה מוסמכת לבריאות מינית, אשר רשימה מפורטת שלהן תמצא באתר החברה הישראלית לבריאות מינית (היל"מ): http://www.sexual-health.org.il . היתרון במרפאות אלו הוא היכולת לשלב בין טיפול רפואי ועל פי הצורך גם טיפול מיני וזוגי מוסמך ומקצועי תחת קורת גג אחת.

בשום מצב אני לא מציע לך "לרדת מהעניין ולהתענג על העבר" . יחסי מין אינם מתמצים בזקפה וחדירה. חדירה היא רק תנוחה אחת במגוון תנוחות אפשריות. אפשר להנות באווירה רגועה ממגוון פעילויות מיניות גם בגירוי חיצוני ללא חדירה, תוך התמקדות בהנאה שבאינטימיות. שתף את אשתך, שכן כל שינוי בתפקוד מיני אצל אחד מבני הזוג משפיע על שניהם ויתכן שהבעיה מציקה גם לה. אפשר לטפל כיום בכל בעיה מינית, אך חשוב שיתוף הפעולה בין בני הזוג. חשוב לדבר על הרגשות שקשורים בתפקוד המיני.



פרופ' רפי חרותי



31 צפיות0 תגובות
bottom of page