top of page

האם מין אוראלי יכול לגרום לכאבי גרון ולהעברת חיידקים?






שאלה

אני נהנה לרדת לחברה שלי, אבל לעיתים אני מקבל כאב גרון אחרי. השאלה שלי היא אם זה בסדר לרדת לה למרות שזה עושה לי כאב גרון ואם יש סיכוי שמה שגורם לי אי נוחות בגרון גם יכול לגרום לה לצרות... כלומר, האם גם מי שנותן מין אוראלי יכול להעביר חיידקים או משהו למי שמקבל?

איתן


תשובה

שלום איתן,

למרות שיש הרבה דברים שיכולים להיות מועברים ישירות דרך מין אוראלי לא מוגן, כאב הגרון שלך הוא כנראה לא אחד מהם. רוב כאבי גרון נגרמים על ידי וירוסים כמו שפעת וקרובי משפחתו. מזהמים אלו נכנסים לגוף דרך האף או הפה, כך שזה בטוח לומר שהנרתיק של בת זוגך לא יכול "לתפוס הצטננות" אם אתה יורד לה כאשר יש לך כאב גרון. אתה יכול להעביר וירוסים אלו בנשיקה, או אם אתה מחזיק אותה קרוב אליך במהלך פעילות מינית. כדי להיות בטוח, אולי כדאי לך להימנע מנשיקה צרפתית עד שכאב הגרון שלך חולף.

אז סביר להניח שאתה לא מדביק אותה, אבל ישנה אפשרות שכאב הגרון שלך נגרם על ידי מחלת מין כלשהי, אם בת זוגך נגועה ואינך משתמש במחסום כלשהו כמו קונדום או סכר שיניים (dental dam) . כן, גם במין אוראלי חשוב להשתמש במגן כלשהו עד שבטוח ששני הפרטנרים נקיים... מחלות מין עשויות להיות סמויות, שקטות וללא סימנים כלשהם. ניתן לשאת וירוס באופן א-סימפטומטי (ללא סימנים כלשהם). זה עדיין מדבק. לדוגמא, ביצוע מין אוראלי על בן/בת זוג שנגוע בזיבה (או הרפס, פפילומה, קונדילומה ועוד), עשוי להוביל לזיבה בגרון, אשר כאב גרון עשוי להיות הסימן הראשון לכך (!). בכלל כאב גרון הינו סימפטום ראשוני נפוץ להדבקות במחלת מין לאחר מין אוראלי, לצד שקדים נפוחים, נגעי פה או אפטות. אם אתה מוצא שאתה חווה תסמינים אלו באופן קבוע לאחר ביצוע מין אוראלי, רצוי שתיבדקו יחד להמצאות מחלת מין וקבלו טיפול יחדיו אם נמצאה כזו.


פרופ' רפי חרותי


7,643 צפיות0 תגובות
bottom of page