הקשר בין כושר לדחף מיני

עודכן ב: 5 יונ 2018

שלום רב

אני סקרנית לדעת האם פעילות בחדר כושר מגבירה דחף מיני? אני בת 27 ולאחרונה התחלתי שגרת אימונים (ריצה ומשקולות), ושמתי לב שהחשק שלי עלה משמעותית. לא חלו שינויים משמעותיים אחרים בחיי, ואני עם אותו בן זוג כבר קרוב לשנתיים, ולכן אני לא יכולה לחשוב על סיבה אחרת לכך. האם יש קשר אמיתי בין פעילות בחדר הכושר וזו שמתחת לסדינים?

שגית




שגית שלום,

כפי שאולי כבר שמת לב, עבודה במכון הכושר עשויה לגרום לשיפור גם בתחומים אחרים. בנוסף להגדלת יכולות אירוביות וכוח שרירים, פעילות גופנית גם קשורה לעלייה בדחף מיני. כל שלושת השינויים האלו בהחלט מועילים מתחת לסדינים.

מלבד שיפור בדימוי העצמי שלך, שזה די סקסי לכשעצמו, פעילות גופנית מביאה גם לשחרור של כימיקלים מסוימים המכונים אנדורפינים. שחרור אנדורפינים מביא לשחרורם של הורמונים שמגבירים את הדחף המיני של האדם. אפילו פעילויות בעוצמה נמוכה, כגון יוגה או טנטרה, עשויה לגרום לכך על ידי הגברת זרימת דם לאיברי המין והגברת עוררות.

פעילות גופנית יכולה לסייע בשיפור הפרעות זקפה, הנגרמות על ידי זרימת דם לקויה לאזור איברי המין, כולל איבר המין. עבודה אירובית מעלה את פעימות הלב ובכך משפרת את זרימת דם, כך שכל חלקי גופם מקבלים יותר דם. כך, הודגם קשר ברור בין היקף מותנים לבין סיכון גבוה יותר לבעיות בזקפה ממקור קרדיאלי. כלומר, בקרב גברים פעילות גופנית מועילה כפליים, שכן היא מסייעת למשקל לרדת ולפין לעלות...

גם נשים מרוויחות מינית מפעילות גופנית – פעילות מגבירה את זרימת הדם לנרתיק ולדגדגן, ועל כן מסייעת לליבידו נמוך להיות נחלת העבר, כל עוד לא קיים מכשול רגשי בדרך. עם כל היתרונות הבריאותיים המוכרים האחרים של פעילות גופנית, נחמד לראות שהזיעה הניגרת אינה לשווא.

פרופ' רפי חרותי, מומחה ברפואה שיקומית ומטפל מיני מוסמך וגב' ליאורה רכס, עובדת סוציאלית קלינית ומטפלת מינית מומחית מוסמכת, ומדריכת מטפלים.


#ליאורה_רכס_מטפלת_מינית_וזוגית_מומחית_מוסמכת

#עובדת_סוציאלית_קלינית

#סקסולוגית

#מדריכת_מטפלים

#פרופסור_רפי_חרותי_סקסולוג

#פרופ'_רפי_חרותי

#ליאורה_רכס_סקסולוגית




#ספורט_ויחסי_מין

#רפי_חרותי

#ליאורה_רכס