top of page

איזה אמצעי מניעה יש לגבר ?

עודכן: 15 באפר׳ 2018


שאלה

אני בן 26 וחברה שלי בחצי שנה האחרונה בת 23. רופאת הנשים שלה אסרה עליה לקחת גלולות בגלל בעיות קרישה. איזה אמצעי מניעה יש לגבר?

שימי




תשובה

שימי שלום,

האחריות למניעת הריון היא של שני בני הזוג. אפילו אם בת זוגך יכולה לקחת גלולות, כדאי להתעניין גם בדרכים אחרות. למרבה הצער, כמויות אמצעי המניעה העכשווית לגברים נמוכה משמעותית לעומת אלו של נשים. הרשימה כוללת קונדומים, וזקטומיה ומשגל נסוג ואפרט קלות לגבי כל אחד מאלו.

קונדומים קיימים היום מכמה סוגי חומרים פרט ללטקס. היתרון הגדול שלהם הוא יעילות של כ- 98% בשימוש נכון פר משגל. בנוסף הם זולים, קלים להשגה, מגיעים במגוון צורות, טעמים, ריחות, צבעים וגדלים וחשוב ביותר - מספקים הגנה בפני מחלות המועברות במגע מיני. החסרונות כוללים אי נוחות, המדווחת הן על ידי גברים רבים, והן ע"י נשים שאינן חשות ב-"דבר האמיתי". כמו כן הקונדום פוגע בספונטניות, שכן יש לשים אותו במהלך המגע המיני. חיסרון זה יכול להפוך ליתרון אם תערב את בת זוגך ותמצאו דרכים יצירתיות לשים את הקונדום במהלך המשחק המקדים.

וזקטומיה הינו ניתוח לחיתוך צינור בשם ואז דפרנס, אותו צינור שמוביל את הזרע אל מחוץ לאשך. היתרון הוא יעילות של 99% והעובדה שהניתוח יעיל לכל המשגלים העתידיים. אין צורך לחשוב על אמצעי מניעה לפני כל משגל או במהלכו. החסרונות הן הצורך בניתוח (יחסית יקר, אם אין מימון של גורם מבטח), אי הפיכותו של הניתוח (ניתוח להחזרת המצב לקדמותו הינו מסובך), העובדה שאין הגנה מפני מחלות המועברות במגע מיני והחיסרון הגדול ביותר הוא הפגיעה בפריון. אם ברצונכם להביא ילדים לעולם בעתיד, ספק אם זה האמצעי עליו הייתי ממליץ לכם...

משגל נסוג מציין את הוצאת האיבר מהנרתיק לפני השפיכה. היתרון הוא שזו אפשרות זמינה וחינמית עם יעילות של כ- 95% פר משגל (אם הפין מוצא מהנרתיק טרם השפיכה בזמן בכל משגל). עם זאת, במצטבר (על כל המשגלים ולא פר משגל בודד) יש כ- 20% כשלון בשימוש בשיטה זו. בנוסף, שיטה זו אינה מספקת הגנה בפני מחלות המועברות במגע מיני ופוגעת משמעותית בהנאה המינית בשל העובדה שצריך להתרכז ולהוציא את הפין לפני השיא כל פעם מחדש.

על סמך האמור לעיל, אתה יכול להיווכח שעדיף לגבר שרוצה לשמור על פוריותו ולמנוע הריון בצורה יעילה, להשתמש בקונדום. יש אמצעי מניעה אחרים לנשים מלבד גלולות, כגון, התקן תוך רחמי, דיאפרגמה וקונדום נשי (אשר סוף סוף הוחל בשיווקו גם בארץ). אמצעי מניעה אחרים עבור גברים נמצאים כיום בשלב הניסויים הקליניים (כולל – "הגלולה לגבר"). אני בטוח שכאשר מי מהם יאושר לשימוש יהיה לכך פרסום נרחב בתקשורת.


פרופ' רפי חרותי


5,120 צפיות0 תגובות
bottom of page