top of page

מה הסיכוי לחטוף איידס?

עודכן: 23 באפר׳ 2018


שאלה

אני בת 33, לאחרונה היה לי סטוץ לוהט עם משהו ועשינו סקס במקלחת ולא השתמשנו בקונדום והוא גמר בחוץ. משום מה לא לקחתי את הגלולה של היום של אחרי, ופתאום אחרי שבוע התחלתי להיכנס לסרטים ולחרדות שאני בהריון וחולת איידס. אני בדרך כלל מאוד זהירה ומשתמשת באמצעי מניעה. בכל אופן, עשינו סקס בערך שבוע אחרי שקבלתי את המחזור הקודם. בבית המרקחת אמרו שאין טעם לקנות בדיקת הריון לפני שיש איחור במחזור.

האם יש טעם ללכת לרופאה לעשות בדיקת דם או שתן או האם זה מוקדם מדי? מה הסיכוי להיכנס להריון מפעם אחת של גמירה בחוץ ומה הסיכוי לחטוף איידס? אגב, שוחחתי עם הבחור לגבי החששות שלי והוא אמר שאין לי מה לדאוג לגבי איידס, יש לו חברה קבועה והוא עושה מפעם לפעם בדיקות איידס ובכל זאת אני בחרדה איומה.

האם לאפקט המים של המקלחת יש איזו השפעה על סיכוי גבוה יותר להיכנס להריון או לחטוף מחלות מין במידה והיו לו? תוך כמה זמן אני יכולה לבדוק אם יש לי איידס? מה הסיכוי שאני בהריון אם הוא גמר בחוץ?

שוב אני מדגישה זה היה חד פעמי.




תשובה

כמות שאלותייך משקפת את רמת החרדה הגבוהה בה את נמצאת, ובצדק (למרות שזה נשמע שיפוטי), שכן עשית במודע אקט בעל סיכון - קיימת יחסי מין לא מוגנים בסטוץ מזדמן. את מתארת שאת בחורה זהירה בדרך כלל ומשתמשת באמצעי מניעה ושמדובר במעשה חד-פעמי, אך את גברת סטטיסטיקה זה לא מרשים. כאשר אשה נחדרת ישנו מגע בין נוזל הזרע וה- pre-cum (נוזל אשר מופרש לפני הגמירה) עם הנרתיק, אשר מצופה ברירית עדינה שסופגת מאוד. אם אותו בחור אינו נשא, הרי שהסיכוי לחטוף איידס הינו אפס, אך אם הוא נשא הסיכוי הוא בסביבות 1:500 עד 1:5000. אין זמן מינימאלי של חדירה שנחוץ כדי שתתרחש הידבקות, וכל חדירה ללא קונדום כרוכה בסיכון.

לגבי "משגל נסוג" (משגל בו הגבר נסוג מהנרתיק לפני השפיכה, או בשפת היומיום "גומר בחוץ") – מדובר בשיטה לא בטוחה, אשר אחוזי הכישלון שלה גבוהים מאוד ועומדים על כ-20%. צר לי, אך גם שטיפה במים אף היא אינה מהווה שיטה למניעת הריון או לשטיפת מזהמים.

אמנם איידס ניתן לגלות רק לאחר כ- 3 חודשים לאחר המגע (בשל תקופת הדגירה), אך מעבר לסיכון בקבלת איידס וכניסה להריון, ניתן לקבל מתנות נפוצות אחרות בדמות כלמידיה, זיבה, עגבת והרפס, אשר שכיחותם עלתה באופן ניכר בשנים האחרונות.. על כן, לא מוקדם מדי בשביל לגשת להתייעץ עם רופא/ת משפחה, שכן חלק מהמזהמים עשויים להתגלות בשלב מוקדם יותר.

לא כדאי לסמוך על אף אחד בסטוץ, גם אם הוא יציג לך תוצאות של בדיקת איידס ויספר לך שאין לך מה לדאוג. מסר חשוב לקוראים ולקוראות - אם פרטנר לא רוצה קונדום בסקס, רצוי להיפרד יפה שלום. אין מין לא מוגן בסטוץ. בדיקת איידס שלילית מכסה 7 שבועות לאחור. שימוש בקונדום בזמן החדירה הוא האמצעי היעיל היחידי הקיים כיום למניעת הדבקה באיידס בעת יחסי מין מכל סוג שהוא. יש לוודא שמשתמשים בקונדום מאיכות טובה שלא פג תוקפו ורצוי להוסיף נוזל סיכה על בסיס מים או סיליקון בכדי להקל על החדירה ולמנוע פציעות וקרעים בצד הנחדר. אין להשתמש בחומר סיכה על בסיס שמן, היות והוא פוגע בלטקס (החומר ממנו עשוי הקונדום), עד לכדי קרע של ממש בקונדום.




3,481 צפיות0 תגובות
bottom of page