top of page

מה הופך את הגישה למשחק המקדים לכה שונה בין גברים לנשים?

עודכן: 11 באוג׳ 2019

מה עושים כדי למצוא את שביל הזהב


כנראה שיש הבדלים מהותיים בין המיניות של נשים וגברים אולם אנחנו עדיין לא יכולים ממש להצביע אלו מההבדלים מקורם ביולוגי/ פיזי ואלו מקורם חינוכי /תרבותי.

בחברה שלנו מתקיימת גישה שונה למיניות הגברית והנשית ולכן גם גברים וגם נשים לומדים לאמץ התנהגויות והעדפות שונות אלו מאלה. אין שום ספק שגם ברמה הפיזית המבנה של המוח, המערכת ההורמונלית, וההתפתחות האבוציונלית יצרו אותנו הגברים והנשים שונים במבנה ובהתנהגות החברתית והאינטימית. לאחרונה כשיצאנו מהשפעת הגישה שחיפשה דומות בין גברים ונשים נפתחנו לאפשרויות של השונות בלי לפחד לפגוע בשוויוניות.


טיפול מיני וזוגי
מה הופך את הגישה למשחק המקדים לכה שונה בין גברים לנשים?

נשים כנראה מכל הסיבות שלעיל מעדיפות או מדגישות את הקשר הזוגי המתקיים במשחק המקדים בו יש נתינה, קבלה, תקשורת מילולית ולא מילולית. לעומתן לגברים יש העדפה אבולוציונית המתבטאת גם בדחף מוחשי ברמה הפיזית להגיע לאורגזמה, ואין להם כנראה צורך אבולוציוני בתקשורת באותה מידה שיש לנשים.

אולם כיום בגלל הצורך של שני המינים בקשר אינטימי במובן הרחב של המילה ובשיתוף פעולה במידה שווה, אין להם ברירה אלא ללמוד האחד את הצרכים של השניה ולהגיע לפשרות בין הצרכים של שניהם. הבנה מעמיקה של הצרכים, התחשבות וויתורים הם הדרך היחידה להתגבר על הפערים בהעדפות, בקצב, ובתדירויות של נשים וגברים. צריכה להתקיים קבלה של השונות הזו בלי השלכת האשמות או בקורת כלפי האחר/ת.

לא פעם אני שומעת גברים המאשימים את בנות זוגן שאינן נורמליות כי הן...... או להפך. א/נשים מאשימים את בני/ות זוגם שאינם נענים לצרכיהם שהם חלק לגיטימי מהסכם הנישואין. הדברים אינם כל כך פשוטים ואי אפשר לצפות מבני הזוג שיעמדו בציפיותנו המיניות בתוקף הסכם הנישואין – הדבר יכול להעשות רק בהסכמה ומתוך הבנה של שני הצדדים כל אחת לצרכי האחר.

דר' רונית אלוני, מטפלת מינית מומחית לשיקום ולטיפול מיני וזוגי וטיפולי סרוגייט


ליצירת קשר : office@dr-aloni.co.il

כתובת: קהילת סלוניקי 1 ת"א

אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה!



36 צפיות0 תגובות
bottom of page