top of page

ההשוואה ביני לבין גרושתו של בן זוגי גרמה לי לא להגיע לאורגזמה

עודכן: 23 באפר׳ 2018





שאלה

אני בת 32, גרושה מזה 3 שנים עם 2 ילדים. לפני כשנה הכרתי בחור בן גילי גם הוא גרוש ואב ל 2 ילדים. הוא לא רצה את הפרידה מאשתו ונראה לי שהוא עדיין אוהב אותה. היא זו שיזמה את הפרידה. למרות זאת נוצר בינינו קשר טוב. אני עדיין מרגישה בצל של גרושתו וגם אם הוא לא אומר אני מרגישה שהוא כל הזמן משווה בינינו. בתחילת הקשר לא היה משחק מקדים והוא היה מתקדם ישר לעניינים – לחדירה. לי יש ניסיון מיני ופתיחות ורצון לתת ולענג וגם לקבל, אבל התנהגות זו גרמה לי להסגר ואני לא מצליחה להגיע לאורגזמה (למרות שבעבר לא היתה לי כל בעיה). למרות האמור הקשר חשוב לי ולבן זוגי יש צדדים טובים כמו כנות, רוחב לב ונעים הליכות. מצד שני הוא היפראקטיבי ולא ממש יודע להקשיב. גם כיום כשיש כבר יותר פתיחות מצדו אני כבר לא יכולה, משהו נסגר אצלי למרות רצוני להישאר בקשר ואני עדיין לא מגיעה לאורגזמה. זה מאוד מפריע לי ומעמיד בסכנה את המשך הקשר. מה אעשה?

ירדן


תשובה

שלום לך ירדן,

את מתארת את עצמך כאישה פתוחה ויכולת להנות, אך עם זאת, משהו נסגר בתוכך בקשר עם בן זוגך. דבר ראשון שהנך מציינת הוא המקום בו הנך נמדדת, אולי מרגישה ביקורת ואולי לא נמצאת ממש במקום הראשון, כשצילה של גרושתו מרחף מעלייך. דבר שני שהנך מציינת הוא חוסר ההקשבה שלו אלייך והרצון להתכוונן לצרכים שלך ולראות אותך באמת כפי שאת. דבר שלישי הוא היפראקטיביות בהתנהלות שלו המתפרשת כהפרעת קשב שגורמת לך להרגיש שהוא עסוק בעשייה ובעצם לא מאפשר להישאר בחוויה.

כל התחושות הנ"ל מאוד רלוונטיות בשבילך בעת קיום יחסי מין ומחצינות את הפגיעות שלך, שסוגרת אותך באופן אוטומטי כהגנה. עצם העובדה שבעבר הגעת לאורגזמה ללא כל בעיה ואילו במערכת יחסים זו את לא מצליחה להגיע לאורגזמה מכוון למקור רגשי. הגוף שלך דיבר את עצמך והוא מביא את האמת הפנימית שלך. הגוף שלך אומר כי בתנאים אלה של קשר את נסגרת ולא יכולה לאפשר קשר פתוח ומתמסר, כזה שאת יודעת ומכירה שאפשרי לגבייך. מגיע לך להרגיש נאהבת, מוערכת ולקבל מבן זוגך הקשבה והתייחסות לצרכייך.

לאור כל האמור כדאי שבן זוגך יפנה לאבחון בנושא הפרעת הקשב ואם אכן תמצא בעיה ניתן לטפל בה. כמו כן כדאי שיקבל טיפול לעיבוד תחושותיו עם גרושתו, על מנת שיתפנה רגשית לקשר איתך. במקביל, אם הקשר חשוב לכם כדאי שתפנו יחדיו לטיפול מיני-זוגי, שייתן מרחב ומקום לדיאלוג והקשבה במערכת היחסים שלכם. ניתן לקבל טיפול כזה במסגרת מרפאה לטיפול מיני.


פרופ' רפי חרותי


21 צפיות0 תגובות
bottom of page